تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران تبدیل به یکی از سوالات متداول انتخاب رشته داوطلبان سهمیه 5 درصد شده است. در جلسات مشاوره ای که با این داوطلبان عزیز در مورد انتخاب رشته داریم یکی از عمده سوالات آن ها این است که " چند بار می شود از سهمیه ایثارگران استفاده کرد". به همین خاطر لازم دیدیم تا در مورد قوانین مربوط به دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد که در دفترچه انتخاب رشته سنجش درج شده است صحبت کنیم

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره روزانه

در مورد تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره روزانه ، در دفترچه سنجش آمده است که :

  داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﻴﺔ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺴﻴﺠﻲ ، داوﻃﻠﺐ وزارت ﺟﻬﺎد ﻛﺸﺎورزی و ﺳﺘﺎد ﻛﻞ ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ از ﺳﺎل 1368 ﺑﻪ ﺑﻌـﺪ و داوﻃﻠﺒـﺎن ﻣﺸـﻤﻮل ﺳـﻬﻤﻴﻪ ﻫـﺎی رزﻣﻨـﺪﮔﺎن و اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﺑﻨﻴﺎد ﺷﻬﻴﺪ و اﻣﻮر اﻳﺜﺎرﮔﺮان بعد از ﺳﺎل 1376، ﻓﻘﻂ  یک ﺑﺎر  ﻣی ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴه 5 درصد ایثارگران  در رشتهﻫﺎی ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ دوره ی روزاﻧﻪ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘـﻪ ﺷـﻮﻧﺪ، اﻳـﻦ داوﻃﻠﺒـﺎن ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺠﺪد از ﺳﻬﻤﻴﻪ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ. پس داوطلبان سهمیه 5 درصد ایثارگران در انتخاب رشته  به این نکته توجه داشته باشند که در صورتی که به هر دلیلی ممکن است پس از قبولی در دوره های روزانه، در دانشگاه مربوطه ثبت نام نکنند، دیگر نمی توانند مجددا از سهمیه 5 درصد ایثارگران استفاده کنند.

برای اطلاع از رتبه های قبولی سهمیه 5 درصد ایثارگران و همچنین تخمین شانس قبولی رتبه در سهمیه خود، می توانید از نرم افزار انتخاب رشته سهمیه 5 درصد ایثارگران استفاده کنید.

 

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره نوبت دوم (شبانه )

در مورد تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره نوبت دوم (شبانه )، در دفترچه سنجش ذکر شده که داوطلبانی که از قبولی خود انصراف دهند تنها یک بار دیگر مجاز به استفاده از سهمیه 5 درصد خود در کنکور می باشند. 

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره پردیس خودگردان

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره پردیس خود گران طبق متن دفترچه سنجش دوبار می باشد یعنی داوطلبانی که مایل به انتخاب دوره های پردیس خودگردان باشند در صورت یکبار استفاده از سهمیه 5 درصد و انصراف از قبولی تنها یک بار دیگر برای استفتده از سهمیه ایثارگری خود فرصت دارند.برای اطلاع از شرایط و هزینه های دوره پردیس خودگردان و دوره های دیگر می توانید مطلب  انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را مطالعه کنید.    

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره غیرانتفاعی

برای دوره غیر انتفاعی هم مانند دوره های پردیس خودگردان، تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای داوطلبان تا سقف دوبار می باشد.

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره پیام نور

داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران که مایل به انتخاب دوره های پیام نور در انتخاب رشته خود هستند در نظر داشته باشند که سقف استفاده از سهمیه 5 درصد ایثار گران برای دوره پیام نور تا دو بار مجاز می باشد.

 

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای دوره های نیمه حضوری، مجازی و مازاد

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای این دوره ها هم تا سقف دوبار استفاده می باشد.

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران - متن دفترچه سنجش

  داوﻃﻠﺒﺎن ﻣﺸﻤﻮل ﺳﻬﻤﻴﺔ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺑﺴﻴﺠﻲ ، داوﻃﻠﺐ وزارت ﺟﻬﺎد ﻛﺸﺎورزی و ﺳﺘﺎد ﻛﻞ ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ از ﺳﺎل 1368 ﺑﻪ ﺑﻌـﺪ و داوﻃﻠﺒـﺎن ﻣﺸـﻤﻮل ﺳـﻬﻤﻴﻪ ﻫـﺎی رزﻣﻨـﺪﮔﺎن و اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﺑﻨﻴﺎد ﺷﻬﻴﺪ و اﻣﻮر اﻳﺜﺎرﮔﺮان بعد از ﺳﺎل 1376، ﻓﻘﻂ  یک ﺑﺎر  ﻣی ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴه 5 درصد ایثارگران  در رشتهﻫﺎی ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ دوره ی روزاﻧﻪ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘـﻪ ﺷـﻮﻧﺪ، اﻳـﻦ داوﻃﻠﺒـﺎن ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺠﺪد از ﺳﻬﻤﻴﻪ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻻزم ﺑﻪ ﺗﻮﺿﻴﺢ اﺳﺖ داوﻃﻠﺒﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن و اﻳﺜﺎرﮔﺮان در دوره ﻫﺎی ﻧﻮﺑﺖ دوم (ﺷﺒﺎﻧﻪ) ، ﭘﻴﺎم ﻧﻮر، ﻏﻴﺮاﻧﺘﻔـﺎﻋﻲ، ﻧﻴﻤﻪ حضوری، ﻣﺠﺎزی، ﭘﺮدﻳﺲ  خود گردان و ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻣﺎزاد آزﻣﻮن سراسری پذیرفته شوند. در ﺻﻮرت اﻧﺼﺮاف از ﻗﺒﻮﻟﻲ اوﻟﻴﻪ منحصرا ﻳﻚ ﺑﺎر دﻳﮕﺮ ﻣﺠـﺎز ﺑـﻪ اﺳـﺘﻔﺎده از ﺳـﻬﻤﻴﻪ 5 درصد ایثار گران خواهند بود.