برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com/

نرم افزار انتخاب رشته تجربی

نرم افزار انتخاب رشته تجربی موسسه 3گام، با پردازش بیش از صدهزار کارنامه تجربی سال 1401، برای انتخاب رشته تجربی سال 1402 آماده سازی شده است. نرم افزار انتخاب رشته 3گام ویژه رشته تجربی، به خاطر حجم گسترده ای از انواع پذیرش ها و سهمیه های خاص، بیشترین زمان آنالیز و تحلیل کارنامه های کنکور سراسری 1401 را برده است تا به بهترین نرم افزار انتخاب رشته تجربی در کشور تبدیل شود. با توجه به اهمیتی که سیاست های موسسه برای بالا بردن کیفیت کار خود به خصوص در رشته تجربی دارد، هر کارنامه به دقت بررسی شده است و کد رشته های قبولی با توجه به رتبه های کنکور تجربی سال گذشته استخراج شده است و حتی یک کار بزرگ نیز بر روی کد رشته های قبول نشده کنکور تجربی با توجه به رتبه داوطلبان انجام شده ست تا بدین ترتیب آخرین رتبه قبولی کد رشته های مختلف کنکور تجربی بدون خطا و با دقت صد در صد به دست آید.

 

تعیین شانس قبولی در نرم افزار انتخاب رشته تجربی

تخمین احتمال قبولی و ارزیابی شانس قبولی داوطلبان تجربی با توجه به رتبه ای که به دست آورده اند، مهم ترین کاریست که یک نرم افزار انتخاب رشته برای تجربی باید انجام دهد. در نرم افزار انتخاب رشته تجربی موسسه 3گام، در اولین مرحله پس از وارد شدن رتبه های شما، احتمال قبولی شما در تمامی کدرشته های دفترچه سنجش به شما داده می شود. در نظر بگیرید که 3گام تنها نرم افزاریست که همه کدرشته های دفترچه سنجش را بدون هیچ استثنایی برای شما تحلیل می کند و شانس قبولی شما را در آنها به شما می دهد. در نظر داشته باشید که اگر در دفترچه انتخاب رشته تجربی سنجش، 20000 کد رشته وجود داشته باشد، 3گام همه این 20000 کد رشته را برای شما تحلیل می کند و مشخص می کند که در کدامیک از آنها پذیرفته می شوید. ما در 3سطح، قبولی شما را تحلیل می کنیم:

1- پراحتمال: سال گذشته با رتبه ای مشابه شما در این کد رشته قبول شده اند.

2- خوشبینانه: اختلاف رتبه شما با آخرین فرد قبولی سال گذشته نسبتاً کم است و شاید اگر شانس بیاورید قبول شوید.

3- کم احتمال: عملا شانس قبولی شما صفر خواهد بود.

وابستگی نرم افزار تجربی به جنسیت

جنسیت دختر یا پسر برای نرم افزار بسیار اهمیت دارد. در رشته تجربی، به خصوص در رشته های پزشکی و پیراپزشکی، تفکیک جنسیتی وجود دارد. یعنی نصف ظرفیت به دختر و نصف ظرفیت به پسر می رسد. آخرین رتبه قبولی دختر و پسر با هم تفاوت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل در نرم افزار انتخاب رشته موسسه 3گام برای رشته تجربی، جنسیت یکی از مهم ترین عوامل خواهد بود. حتی بعضی از کد رشته ها فقط برای جنسیت دخترتعریف شده اند و بعضی فقط برای جنسیت پسر. برای مثال دانشگاه الزهرا فقط برای جنسیت دختر پذیرش دارد و وقتی که شما جنسیت خود را در نرم افزار انتخاب رشته 3گام، پسر وارد کرده باشید، طبیعتاً دانشگاه الزهرا در نرم افزار به شما نشان داده نمی شود.

 

تعیین شانس قبولی در رشته های نیمه متمرکز

در شته های نیمه متمرکز با توجه به وابستگی به قبولی در معاینات پزشکی و مصاحبه های دیگر، عملاً فقط رتبه در قبولی شما تاثیرگذار نخواهد بود و علاوه بر رتبه شما باید در مصاحبه ها نیز قبول شوید. چنین موردی در نرم افزار به دقت رعایت شده است.

 

سقف 150 انتخابی در فرم انتخاب رشته سنجش

با توجه به اینکه سقف انتخاب رشته در سازمان سنجش، ققط 150 کد رشته است، بنابراین نرم افزار انتخاب رشته 3گام نیز حق انتخاب فقط 150 انتخاب را از بین همه کدرشته ها به شما می دهد. یعنی نرم افزار انتخاب رشته 3گام همه کد رشته های دفترچه سنجش را با تخمین شانس قبولی به شما نشان می دهد ولی شما باید تا سقف 150 عدد از این کدرشته ها را تیک بزنید تا سیستم نرم افزاری، این 150 انتخاب را برای شما اولویت بندی کند.

 

وابستگی قبولی تجربی به نوع پذیرش هر رشته (کشوری، قطبی، ناحیه ای، استانی، استانی خاص)

توجه داشته باشید که هر رشته ای شرایط خاص خودش را در پذیرش دارد. مثلا رشته پزشکی پذیرش ناحیه ای دارد. یعنی ناحیه ای که آن دانشگاه در آن قرار گرفته است و داوطلبی که در آن ناحیه قرار دارد شانس قبولی بیشتری دارد. مثلا داوطلب تجربی که ساکن تهران است برای رشته پزشکی دانشگاه تهران شانس بیشتری دارد. چنین موردی به شدت در نرم افزار انتخاب رشته تجربی موسسه 3گام رعایت شده است.

 

توضیحات کامل هر کد رشته در نرم افزار انتخاب رشته تجربی

برای اینکه شما به خطا نیفتید اگر کد رشته ای شرایط خاص و یا توضیحاتی در دفترچه داشته باشد، آن توضیحات در مقابل ان کد رشته در نرم افزار انتخاب رشته تجربی موسسه 3گام وجود دارد.

 

بومی سازی آزمون استعداد سنجی شغلی - تحصیلی هالند

معتبرترین آزمون استعدادیابی تحصیلی - شغلی جهان، آزمون هالند است. اما این آزمون با روندی که در جهان اجرا می شود شاید به صورت کاملا دقیق به درد شرایط کشور ایران نخورد. 3گام در یک کار بسیار عظیم و البته با کمک روانشناسان تربیتی، مشاوران تحصیلی و مشاوران شغلی برترین دانشگاه های ایران، آزمون هالند را برای شرایط ایرانی ها بومی سازی کرده است تا شما بدون مشکل با ضریب اطمینان بالا از این آزمون استفاده کنید. خروجی این آزمون به شما می گوید که شما به درد چه رشته ها و چه شغل هایی می خورید.

 

فیلتر رشته، احتمال قبولی، شهر و استان، نوع دوره (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و ...) برای سهولت انتخاب شما

در نرم افزار انتخاب رشته تجربی موسسه 3گام، فیلترهایی را قرار داده ایم. شما می توانید با استفاده از این فیلترها، رشته خاصی را که می خواهید فیلتر کنید و نتایج خود و شانس قبولی خود در آن رشته را مشاهده کنید و سپس مثلا با فیلتر استان، دانشگاه هایی که فقط تمایل به رفتن به آنها را دارید را ببینید و سپش از بین آنها هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید و در سبد 150 انتخاب خود قرار دهید.

 

مرتب سازی در نرم افزار انتخاب رشته تجربی

شما می توانید در نرم افزار انتخاب رشته 3گام برای رشته تجربی، همه کد رشته ها را مثلا به ترتیب احتمال قبولی مرتب سازی کنید یا براساس رشته های دانشگاهی این مرتب سازی را انجام دهید.

اولویت بندی عمومی نرم افزار انتخاب رشته

نرم افزار انتخاب رشته تجربی موسسه 3گام در اولین مرحله از اولویت بندی، اولویت بندی عمومی را برای شما انجام می دهد. در این اولویت بندی، شرایط خاص شما مد نظر نیست و فقط این اولویت بندی براساس کیفیت رشته ها و دانشگاه ها انجام می شود.

 

اولویت بندی اختصاصی نرم افزار انتخاب رشته تجربی 3گام

بزرگ ترین و متفاوت ترین و هوشمندانه ترین ویژگی نرم افزار انتخاب رشته 3گام در کنار دقت صد در صدی آن در تعیین شانس قبولی، ویژگی اولویت بندی اختصاصی نرم افزار است. ما براساس توان شما در پرداخت هزینه و شهریه، میزان دوری و یا نزدیکی شما به دانشگاه ها، علاقه شما به رشته ها، علاقه و تمایل شما به دانشگاه ها و ...، اولویت بندی اختصاصی و نهایی شما را انجام می دهیم. این اولویت بندی اختصاصی حتی قابلیت جابجایی دستی را نیز به شما می دهد تا اگر خواستید یک یا دو انتخاب را به تمایل خود در صورت نیاز خودتان جا به جا کنید.

 

فایل خروجی چاپی براساس کدرشته ای دقیق دفترچه انتخاب رشته تجربی سازمان سنجش در سال 1402

مهم ترین چیزی که از نرم افزار انتخاب رشته تجربی 3گام به دست خواهید آورد این است که ما به شما یک فایل چاپی می دهیم که هر 150 انتخاب شما، در آن با کد رشته های کاملا صحیح و منطبق با دفترچه سنجش و از همه مهم تر چیده شده و اولویت بندی شده است. شما می توانید همین اطلاعات خروجی 3گام را با خیال راحت در فرم انتخاب رشته تجربی سنجش وارد کنید.