دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ، حاوی همه اطلاعات لازم برای ثبت نام شما در آزمون مقطع ارشد می باشد. به همین دلیل، مطالعه دفترچه برای استخراج اطلاعات و آشنایی با شرایط و قوانین برای همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 الزامی است. شما می توانید در ادامه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 را دانلود کنید. 

راهنمای ثبت نام کنکور ارشد بهداشت 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 به محض انتشار در سایت سنجش پزشکی فعال خواهد شد. طی اطلاعیه سنجش پزشکی، همزمان با باز شدن درگاه ثبت نام، لینک دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 هم منتشر خواهد شد. برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 بر اساس آخرین به روزرسانی به لینک زیر مراجعه نمایید. 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور  ارشد بهداشت

 

 

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403، از 11 بهمن ماه آغاز می شود و مهلت ثبت نام تا 20 بهمن می باشد.

شرایط ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403، شرایط و ضوابطی دارد که از مهمترین این شرایط داشتن مدرک کارشناسی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد نظر داوطلب است. البته اگر شما دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستید و تا 1403/06/31 فارغ التحصیل می شوید، می توانید در این آزمون ثبت نام نمایید. دانشجویانی که همزمان در مقطع کارشناسی ارشد یا مقاطع دیگر در حال تحصیل هستند، 

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 – فهرست محتوایی

در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 به توضیح تمامی اطلاعات لازم برای ثبت نام پرداخته شده است که در زیر به آن ها اشاره می گردد:

  • شرایط سهمیه های مختلف و شیوه استفاده از آن ها در آزمون
  • لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
  • شرایط و ضوابط مربوط به ثبت نام اتباع غیر ایرانی
  • قوانین و ضوابط مربوط به نحوه پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
  • شرایط مربوط به ثبت نام دانشگاه علوم پزشکی ارتش
  • ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد و تربیت مدرس
  • شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد
  • زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و...

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 - مقررات وظیفه عمومی داوطلبان

  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نبوده و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام آن ها نمی باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.
  • فارغ التحصیلان مشمول دوره کارشناسی ارشد مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی باشند.
  • سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر 3 سال می باشد.
  • دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه ها می بایست جهت اخذ معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی دفاتر پلیس +10 شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمایند. در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آن ها ممانعت به عمل خواهد آمد.

این شرایط در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت به صورت مفصل توضیح داده شده است که داوطلبان حتما می بایست دفترچه را به صورت دقیق مورد مطالعه  قرار دهند.

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 - شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی

به موجب قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مشمول این قانون در مقاطع بالاتر (کاردانی به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به Ph.D) قبل از انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان بلامانع می باشد. ضمنا مشمولین در حین انجام خدمات قانونی مذکور نیز در صورت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403، می توانند پس از اقدام به توقف طرح، ادامه تحصیل دهند.

بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل 2 سال کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی و بالینی برای متقاضیان برخی رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ضروری است که لیست این رشته ها در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد پزشکی 1403 درج شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

لیست رشته های کارشناسی مجاز برای شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 را دارند، توجه داشته باشند، قبل از ثبت نام باید از لیست رشته های مجاز، مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوطه اطلاع داشته باشند. در لینک زیر می توانید لیست رشته های کارشناسی مجاز برای شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 را مشاهده کنید.  

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت

 با توجه به این که آزمون های وزارت بهداشت نسبت به آزمون های تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، داوطلبان کمتری دارد، یکی از سخت ترین کنکورهای سراسری ایران به حساب می آید. شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی، علوم پایه به خصوص زیست شناسی و شیمی و بچه های مهندسی کشاورزی است. اخیراً داوطلبانی از جنس دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی نیز به جمع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اضافه شده اند. از آنجایی که برای شرکت در هر رشته ای از آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، محدودیت رشته لیسانس وجود دارد، تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت علوم نخواهد رسید، چرا که در وزارت علوم اولاً محدودیت رشته لیسانس وجود ندارد و ثانیاً تعداد فارغ التحصیلان و دانشجویان وزارت علوم خیلی خیلی بیشتر از وزارت بهداشت است.

با توجه به ظرفیت محدود و مشخص رشته های گروه علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد چه در دانشگاه های دولتی و چه در دانشگاه های آزاد رقابت سنگینی برای داوطلبان پیش بینی می شود. از این رو علاقه مندی در انتخاب رشته صحیح، برنامه ریزی مناسب و انتخاب منابع درست برای دروس تخصصی و درس زبان عمومی از عوامل مهم موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 می باشد.

 

 

 

افرادی که تحصیلات آن ها در مقطع کارشناسی زیر نظر وزارت علوم بوده است بر این باورند که دیگر شانسی در ارتباط با ادامه تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی نخواهند داشت. این در حالی است که برای تعدادی از رشته های خاص از جمله رشته های فنی و مهندسی و رشته های علوم پایه مانند شیمی، فیزیک و زیست شناسی در عموم گرایش ها تغییر رشته امکان پذیر است. کسب اطلاعاتی نظیر لیست رشته ها چگونگی استفاده از سهمیه ها به خصوص به منظور ادامه تحصیل بدون نیاز به آزمون ورودی، منابع آزمون، نحوه برنامه ریزی، نحوه مطالعه دروس اختصاصی و نیز نحوه انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه نیاز خواهد بود.

جهت کسب اطلاعاتی نظیر لیست رشته ها، چگونگی استفاده از سهمیه ها به خصوص به منظور ادامه تحصیل بدون نیاز به آزمون ورودی، منابع آزمون، نحوه برنامه ریزی، نحوه مطالعه دروس اختصاصی و نیز نحوه انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه می توانید با ثبت نام در سیستم مشاوره و برنامه ریزی 3 گام از یک جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی رایگان با مشاوران تخصصی و رتبه برتر رشته های وزارت بهداشت بهره مند شوید. موسسه 3گام با بهره گیری از مجرب ترین مشاوران، آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 می باشد. مشاوران ما در تلاشند با معرفی بهترین منابع در همه رشته ها و برنامه ریزی درست و هدفمند، راه را برای داوطلبان جهت کسب رتبه مناسب هموار نمایند.

 

 

 

سوالات آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403

در  آزمون ارشد  وزارت بهداشت 1403، سوالات به صورت استاندارد و با توجه به خود متن کتاب طراحی می‌شوند و سوالی نیز خارج از متن کتاب ها داده نمی شود.

هزینه های ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403

سال گذشته، هزینه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت ، 387 هزار تومان بود که احتمالا امسال کمی افزایش پیدا می کند. پرداخت این هزینه به صورت اینترنتی است و داوطلبان با کارت بانکی می توانند کارت اعتباری آزمون را خریداری کنند. هر کارت اعتباری برای یک رشته امتحانی است و داوطلبانی که می خواهند در آزمون دو رشته شرکت کنند باید دو کارت اعتباری تهیه نمایند.

مشاوران ما در تلاشند با معرفی بهترین منابع در همه رشته ها و برنامه ریزی درست و هدفمند، راه را برای داوطلبان جهت کسب رتبه مناسب هموار نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403

آشنایی با نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 باعث تسهیل در روند این فرآیند می شود. در اطلاعیه های بعدی به طور کامل در این مورد به شما توضیح می دهیم.  قبل از اقدام به ثبت نام، حتما دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 را به دقت مطالعه نمایید. 

زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403

زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 ، در روزهای10 و 11 خرداد  1403 می باشد.