تمامی اطلاعات آزمون های آزمایشی ارشد بهداشت را به شما ارائه می دهیم تا کار شما را راحت کنیم و ناگفته ها را به شما بگوییم. ساعتها وقت صرف می کنیم تا بتوانیم به شما بهترین مشاوره را بدهیم. تا اثبات کنیم که ما بهترین و صادق ترین مشاوران ارشد وزارت بهداشت برای شما خواهیم بود.

 

آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت: سنا یا خلیلی یا معین؟!

قبل از آنکه بخواهم همه چیز را بگویم باید یک نکته را برای شما روشن کنم. این مطلب طولانیست چرا که برای کسانی نوشته شده است که می خواهند یک سال عمر و وقت خود را برای موفقیت در کنکور بگذارند. شما قرار است حداقل هزینه ای بین 400 تا 500 هزار تومان را صرف آزمون آزمایشی کنید و از آن مهم تر می خواهید یک سال زمان بگذارید. من سعی کرده ام همه چیز را بگویم تا کسی وقت و پول خود را دور نریزد. پس لطفاً دوست عزیز همانگونه که من خودم در نوشتن این مطلب صبور و دقیق بوده ام شما هم صبور باش و تا انتها به دقت مطالعه کن تا بعدها تصمیماتت باعث پشیمانی و آزارت نشود.

اینکه آزمون آزمایشی برای آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چقدر نیاز است، و اصلا نیاز است یا نیست را می خواهم در این مطلب جواب بدهم. آزمون آزمایشی را به نوعی موسسات کنکور سراسری مانند رزمندگان و قلم چی حدود سه دهه قبل بنیان گذاشتند و حالا تب آن به تحصیلات تکمیلی نیز رسیده است. مثلا در آزمون های آزمایشی وزارت بهداشت، سه موسسه سنا، خلیلی و معین رقابت فشرده ای دارند و هر کدام نیز در یک سری رشته از دیگری موفق تر هستند. البته موفقیت آنها از نظر تعداد داوطلب و جامعه آماری است نه از جنبه های دیگر. قبل از آنکه بخواهم آزمون های آزمایشی سنا پزشکی، آزمون های آزمایشی خلیلی و آزمون های آزمایشی معین را برای شما مقایسه کنم باید یک سری اطلاعات کلی را به شما بدهم تا ماهیت حرف های من را به درستی درک کنید و سوء تعبیر نداشته باشید.

کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت با حدود 150 هزار نفر شرکت کننده و پذیرش بسیار پایین در رشته های مختلف آزمون ارشد وزارت بهداشت، یکی از سخت ترین کنکورهای سراسری ایران به حساب می آید. شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی، علوم پایه به خصوص زیست شناسی و شیمی و بچه های مهندسی کشاورزی است. اخیراً داوطلبانی از جنس دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی نیز به جمع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اضافه شده اند. از آنجایی که برای شرکت در هر رشته ای از آزمون کارشناسی ارشد وزرات بهداشت، محدودیت رشته لیسانس وجود دارد، تعداد داوطلبان این آزمون کارشناسی ارشد به تعداد داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت علوم نخواهد رسید، چرا که در وزارت علوم اولاً محدودیت رشته لیسانس وجود ندارد و ثانیاً تعداد فارغ التحصیلان و دانشجویان وزارت علوم خیلی خیلی بیشتر از وزارت بهداشت است.

کسانی که می خواهند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند چند دغدغه مشترک دارند: چه رشته ای را شرکت کنم؟ چه منابعی را مطالعه کنم؟ آزمون آزمایشی شرکت کنم یا نکنم و اگر آزمون های آزمایشی را می خواهم شرکت کنم، آزمون های آزمایشی سنا بهتراست یا آزمون های آزمایشی خلیلی، آزمون های آزمایشی معین بهتر است یا آزمون های آزمایشی سنا پزشکی و یا خلیلی.؟ آیا باید مشاور داشته باشم برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت یا نه؟ کلاس های کنکوری را شرکت کنم یا بدون کلاس هم می توانم به راحتی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و با تلاش خودم قبول شوم؟

تنها چیزی که همه از ضرورت آن مطمئن هستند، داشتن برنامه ریزی درست است و برنامه ریزی درست نیاز به منابع درست دارد و منابع درست نیاز به شناخت کامل همه منابع موجود در بازار دارد. اولین چیزی که باید بدانید این است که برنامه ریزی که موسسات کنکوری در آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، آن را تبلیغ می کنند به هیچ عنوان برنامه ریزی استانداردی نیست، نه اصول سرفصلهای مهم در آن رعایت می شود و نه اصل مرورهای پی در پی و حتی اصل اینکه هر درس به تعداد مرورهای متفاوتی نسبت به درسی دیگر دارد نیز در این آزمون های آزمایشی رعایت نمی شود و هیچ تفاوتی بین آزمون های آزمایشی سنا، آزمون های آزمایشی خلیلی و یا آزمون های آزمایشی معین در این رابطه وجود ندارد و از طرفی برنامه ریزی آنها کیلویی است و یا به عبارتی حجمی است، یعنی می گویند باید تا فلان تاریخ انقدر فصل از این کتاب و انقدر فصل از آن کتاب را آزمون بدهید، بدون اینکه مشخص کنند چه حجمی باید در طول روز با چه زمانی مطالعه شود. بنابراین هر سه آزمون های آزمایشی سنا، خلیلی و معین از نظر اصول برنامه ریزی، برنامه دقیقی برای مطالعه به شما نمی دهند. پس هر سه آنها در نداشتن برنامه ریزی جزء به جزء مشترک هستند و هیچکدام برتری نسبت به دیگری ندارد. البته باید در نظرداشت که فاصله های زمانی که آزمون های آزمایشی موسسات مختلف دارد نیز باعث می شود تا برنامه ریزی آزمون از کانال منطق خارج شود. کسانی که فقط برای داشتن برنامه ریزی به سراغ آزمون های آزمایشی می روند (حالا چه آزمون های آزمایشی سنا چه خلیلی و چه معین) اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند.

 

 

مورد بعدی ارتباط برنامه ریزی با منابع است. کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به گونه ای است که منبع برای آن بسیار مهم است و واقعاً اگر منبع اشتباهی خوانده شود احتمال قبولی عملاً و قطعاً صفر خواهد بود. آزمون های آزمایشی موسساتی مانند سنا، خلیلی و معین به گونه ای طراحی و برنامه ریزی می شوند که با منابع و بسته های آموزشی خودشان بیشترین همخوانی را دارد و به نوعی با آزمون آزمایشی آنها شاید مجبور شوید بسته ها و منابع آنها را نیز تهیه کنید و قطعاً و صد در صد هیچ موسسه ای در ایران در کنکور وزارت بهداشت وجود ندارد که کل پک منابع و یا آزمون آزمایشی آن در تمامی دروس بهترین باشد و نیاز داوطلب را برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت پاسخ بدهد. مثلاً ممکن است موسسه ایکس در دروس 1 و 2 و 3 منبع بسیار خوبی را داشته باشد ولی در درس 4 و 5 و 6 بسیار ضعیف عمل کرده باشد. به هیچ عنوان سعی نکنید بسته آموزشی کامل یک موسسه را تهیه کنید. انتشاراتی مانند کتابخانه فرهنگ، نشر جامعه نگر، دیباگران، خسروی و غیره نیز منابع بسیار خوبی دارند که اساتید برجسته ای آنها را برای کنکور نوشته اند و بهتر است در گلچین کردن منابع برای برخی از دروس از کتابها یا جزوات موسسات کنکوری مانند سنا، خلیلی، معین و یا نخبگان و غیره استفاده کنید و برای برخی دیگر از دروس از منابع انتشاراتی های مختلف استفاده نمایید. گلچین شده و براساس شرایط خود عمل کنید. اسیر تبلیغات نشوید و حوصله به خرج بدهید تا بهترین منابع را پیدا کنید. توجه داشته باشید که یکی از عوارض سرسپردگی به تبلیغات، این است که پاسخی را به شما می دهد که به نفع خود آن موسسه تبلیغات کننده است نه به نفع شما. به همین دلیل آزمون های آزمایشی سنا، آزمون های آزمایشی خلیلی و آزمون های آزمایشی معین، هیچکدام به گونه ای طراحی نشده اند که با حجم منابع مختلف همخوانی داشته باشند و به گونه ای هستند که منابع خودشان را بیشتر پوشش می دهند. از این نظر نیز هیچ کدام برتری بر دیگری ندارد.

 

 

چه کسانی نباید در آزمون های آزمایشی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند؟

اما می رسیم به اصل مطلب که اصلا باید آزمون های آزمایشی را برای آمادگی و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنیم یا نه؟ در نظر داشته باشید که شرکت در آزمون آزمایشی اگر یک سیر منطقی نداشته باشد به هیچ عنوان انتخاب عاقلانه ای نیست. افرادی با این شرایط بهتر است در آزمون های آزمایشی اصلا شرکت نکنند:

  1. افرادی که خوب مطالعه نکرده اند و می خواهند به بهانه اجبار برای مطالعه در یک آزمون آزمایشی شرکت کنند. آنها به تدریج به خاطر ضعف در رقابت، روحیه و انگیزه خود را از دست می دهند. چون اگر آنها مشکل انگیزه و اراده نداشتند که خودشان می خواندند و نیازی نبود خود را با یک عامل اجباری بیرونی مجبور به خواندن کنند. آنها بهتر است روی انگیزه و اراده خود کار کنند نه اینکه وقت و پول خود را صرف یک کار بیهوده کنند.
  2. افرای که ساختار شخصیتی مستقلی دارند و نوع نگرش و برنامه ریزی آنها بسیار متفاوت و خاص است. کسانی را دیده ام که رتبه تک رقمی به دست آورده اند ولی شیوه درس خواندن آنها و برنامه آنها زمین تا آسمان با برنامه ریزی ها و روشهای متعارف و معمول متفاوت است. کسی را دیده ام که ابتدا یک کتاب و یا یک درس را به طور کامل می خواند و تمام می کند و بعد به سراغ کتاب و یا درس دیگر می رود و همزمان با درس دوم، درس اول را مرور می کند. قطعاً آزمون های آزمایشی نظم مطالعه او را به شدت به هم می ریزد و برای او بیشتر یک سم است تا ضرورت.
  3. افرادی که توانایی کنترل احساسات و هیجانات منفی خود را بعد از هر آزمون ندارند و کوچکترین نتیجه بد باعث می شود تا کل درس خواندن را رها کنند. آدمهایی که صبور نیستند بهتر است ابتدا صبر و حوصله خود را بالا ببرند و بعد به فکر شرکت در آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بیفتند.
  4. افرادی که فقط دنبال یک برنامه ریزی دقیق و خوب هستند هم نباید به بهانه برنامه ریزی یک آزمون آزمایشی در آزمون های آزمایشی شرکت کنند. آزمون های آزمایشی به هیچ عنوان برنامه دقیق و جزء به جزئی را به شما نمی دهد. به سودای برنامه ریزی به سراغ آزمون های آزمایشی نروید. برنامه ریزی جنبه کیفی و کمی دقیق دارد ولی آزمون آزمایشی فقط و فقط جنبه سنجشی و ارزیابی دارد و با برنامه ریزی برای مطالعه دقیق بسیار متفاوت است.
  5. افرادی که کلا هدف خود را از درس خواندن نمی دانند و آدم های دمدمی مزاجی هستند که یک روز تصمیم می گیرند درس بخوانند و یک روز تصمیم می گیرند درس نخوانند. آنها هم به جای صرف وقت و هزینه برای آزمون های آزمایشی موسسات کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، بهتر است روی هدف خود و اخلاق و روحیات خود کار کنند.

 

چه کسانی باید در آزمون های آزمایشی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند؟

خب حالا چه کسانی بهتر است در آزمون های آزمایشی موسسات وزارت بهداشت (سنا، خلیلی، معین و ...) شرکت کنند؟

  1. افرادی که مطالعه خوبی داشته اند و اعتماد به نفس بالایی دارند.
  2. افرادی که برنامه ریزی دقیق خود را دارند ولی نمی دانند که کیفیت مطالعه آنها چه اندازه است و یا نمی دانند در رقابت با دیگران در کجای کار قرار دارند بهتر است آزمون های آزمایشی ارشد وزارت بهداشت را شرکت کنند ولی حتماً باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنند که بالاترین جامعه آماری را در رشته مورد نظر آنها داشته باشد. ممکن است موسسه ایکس در رشته ایکس بالاترین جامعه آماری را داشته باشد و باید داوطلب موسسه ای را انتخاب کند که بالاترین جامعه آماری را دارد.
  3. کسانی که هر قدر ببینند از دیگران عقب تر هستند، بیشتر و بهتر تلاش می کنند و درس می خوانند. افرادی که نتیجه بد به جای اینکه روحیه آنها را خراب کند آنها را قوی تر می کند و به خود می آورد نیز بد نیست که در آزمون های آزمایشی شرکت کنند و باز هم تاکید می کنم که باید در آزمون های آزمایشی با بالاترین جامعه آماری شرکت کنند و به ادعای موسسات مبنی بر اینکه سوالات آزمون های آزمایشی آنها بیشترین همپوشانی و نزدیکی را با سوالات کنکور دارد توجه نکنند. فقط و فقط جامعه آماری مهم است و البته سطح منطقی و استانداردی از طرح سوالات. منظورم این است که سوالات تکراری کنکورهای سالهای گذشته یا آزمون های آزمایشی قبلی خودشان را به شما قالب نکند و یا سوالات کشکی که معلوم نیست چه اساسی دارد را مبنا قرار ندهند و از همه مهم تر فقط از روی جزوات خودشان سوال طرح نکنند و منابع اصلی را مد نظر قرار دهند. نباید در آزمون آزمایشی موسسه ای شرکت کنید که هدفش از برگزاری آزمون های آزمایشی فروش بیشتر کلاسها و کتابهایش باشد.

خب حالا که فهمیدید چه کسانی باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنند و چه کسانی نباید شرکت کنند، به سراغ مقایسه جزء به جزء آزمون های آزمایشی موسسات سنا، آزمون های آزمایشی خلیلی و آزمون های آزمایشی موسسه معین می رویم. در ابتدا به طور کامل هر کدام را توضیح می دهیم و در نهایت مقایسه می کنیم.

 

برای اینکه شرایط شرکت در آزمون های آزمایشی را دارید یا نه و اینکه چه آزمون آزمایشی در رشته شما برای شما بهترین است در سیستم منحصر به فرد مشاوره و برنامه ریزی 3گام ثبت نام کنید

 

آزمون های آزمایشی موسسه خلیلی

موسسه خلیلی از سال 1385 کار خود را شروع کرد، یعنی یک سال زودتر از موسسه آموزشی سنا و حدود سه سال بعد از موسسه معین. از نظر برگزاری آزمون های آزمایشی اینترنتی و داشتن زیرساخت های مناسب در این زمینه سعی دارد تا از سایر موسسات رقیب بهتر باشد. از نظر طراحی سوال از تبلیغاتی نظیر نزدیکترین سوالات به سوالات کنکورهای ارشد وزارت بهداشت استفاده می کند که همانطور که در بالا نیز گفته شد، چنین امری صحت ندارد مگر این که وزارت بهداشت و سازمان سنجش پزشکی بخواهد همان طراحان کنکور های آزمایشی خلیلی را طراح اصلی سوالات کنکور نیز بکند که چنین چیزی برای برقراری عدالت آموزشی عملاً محال است و زیاد نباید به این شعار توجه داشت. سوالات آزمون های آزمایشی خلیلی تا حدی استانداردهای طراحی سوالات خوب را دارد، منظورم حدی از سختی و آسانیست اما به گفته بسیاری از کسانی که در این آزمون های آزمایشی شرکت می کنند، از روی جزوات کلاسی و منابع خود موسسه خلیلی استخراج می شود و البته نمی تواند غیر از این هم باشد، به هر حال همان اساتید کلاسها و نویسندگان کتاب ها و جزوات موسسه خلیلی، طراح این سوالات هستند و آنها هم جزوه کلاسی و کتاب تالیفی خود را رفرنس قرار می دهند. جامعه آماری که مهم ترین پارامتر و عامل برای شرکت در آزمون های آزمایشی می باشد باید به دقت بررسی شود. باید بدانید که خود دکتر خلیلی که مدیر و موسس موسسه و انتشارات دکتر خلیلی است از رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در رشته ایمنی شناسی بوده است و در نتیجه در گروه های علوم آزمایشگاهی و به خصوص ایمنی شناسی و هماتولوژی، جامعه آماری خوبی را در آزمون های آزمایشی خود دارد. در کل به نوعی در رشته های گروه علوم آزمایشگاهی وضعیت مناسبی دارد. اخیراً سعی کرده است با برگزاری آزمون اینترنتی رایگان برای کل کشور، فاصله خود را از نظر جامعه آماری از بقیه موسسات افزایش دهد که باید دید موفق می شود یا نه.

ایرادی که به موسسه خلیلی وارد است، این است که بودجه بندی آزمون های خود را به صورت عمومی اعلام نمی کند و فقط به کسانی که در آزمون شرکت می کنند آن را می دهد و البته این هم برای خود سیاستی است، شاید یک جنبه از این سیاست جنبه های بازاریابی باشد و شاید جنبه دیگر آن به نوعی عدم کپی برداری از نوع برنامه ریزی آزمون های آزمایشی توسط موسسات رقیب باشد! به هر حال هر چه که باشد تا در آزمون های آزمایشی آن شرکت نکنید خبری از بودجه بندی آزمون های آن نیست.

سعی می کند کارنامه خوبی به شما ارائه دهد و از چندین جنبه شما را مورد مقایسه قرار دهد که البته به نظر من تا زمانی که موسسات کنکوری در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، تحلیل دقیق از خود فرد ندهند، تحلیلهای عمومی آنها چندان کارساز نیست. داوطلب باید بداند ایراد در آزمون چه بوده است تا بتواند ایراد خود را برطرف کند.

البته امیدوارم که موسسه خلیلی از آزمون های خود کانالی را برای بازاریابی کلاس ها و یا جزوات و کتاب های خود نسازد. کاری که بسیاری از موسسات کنکوری به خصوص در کنکور های سراسری ریاضی و تجربی انجام می دهند.

در مجموع می توان گفت که موسسه خلیلی و البته شخص خلیلی بسیار تلاش دارد تا آزمون های آزمایشی خود را به بالاترین سطح کیفی و کمی برساند و یکی از دلایلی که زیرساختهای برگزاری آزمون های آزمایشی اینترنتی خود را تقویت کرده است همین مورد است. این موسسه به همراه سنا و معین یکی از قدیمی ترین موسسات کنکوری در این حوزه نیز به حساب می آید. در کنکورهای کارشناسی ارشد وزارت علوم و در رشته زیست شناسی نیز ورود کرده است که البته با وجود رقبای متخصصی همچون مدرسان شریف و ماهان، احتمال موفقیت او در آزمون های آزمایشی وزارت علوم بسیار پایین است.

 

اصلی ترین کار برای قبولی در آزمون ارشد وزارت بهداشت، داشتن یک برنامه ریزی دقیق، با انعطاف و البته با مرورهای بسیار زیاد است. حتی اگر در آزمون آزمایشی شرکت می کنید نیز نیاز به یک برنامه ریزی حزء به جزء دارید تا بتوانید از پس فشردگی و استرس آزمون های آزمایشی بربیایید.

 

 

از نظر مرحله بندی آزمون های آزمایشی می توان گفت در بین دو موسسه رقیب خود، سعی دارد متفاوت تر عمل کند و حداقل در رشته هایی که در آنها بسیار موفق عمل کرده است این چنین است. آزمونهای آزمایشی 12 مرحله ای با رویکرد تقسیم بندی 12 درصدی یکی از نوآوری های آزمون های آزمایشی موسسه خلیلی بوده است. 7 مرحله آزمون آزمایشی 12 درصدی، 2 آزمون مروری 40 درصدی و 3 آزمون جامع، ویژگی آزمون های آزمایشی موسسه خلیلی است و در کنار این آزمون های آزمایشی 12 مرحله ای، آزمونهای 8 مرحله ای و 9 مرحله ای خود را نیز همچنان برگزار می کند و رویکرد خلیلی در این آزمونها رویکرد 25 درصدیست و به نوعی مشابه با رقبای خود عمل می کند. یکی دیگر از ویژگیهای آزمون خلیلی، داشتن آزمون ارزیابی اولیه است.

در پاسخنامه خود تلاش دارد تا به نوعی درسنامه ای نکته وار با نکات طلایی ارائه کند و سعی می کند رفرنس پاسخ را هم در پاسخنامه تشریحی خود بدهد و به قول خود یک جزوه آموزشی برای هر آزمون طراحی کند. یک پشتیبان هم که رتبه برتر است خواهید داشت که البته هزینه جداگانه ای دارد و از طرفی آزمونک نیز قبل از هر آزمون آزمایشی خود برگزار می کند که البته فقط ویژه آزمون 12 مرحله ایست. کاری که قلم چی در آزمون های آزمایشی خود انجام می دهد.

50 نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد و در نتیجه نمی توان گفت در همه جای ایران با یک کیفیت آزمونهایش برگزار می شود و شاید دلیل اینکه انقدر روی آزمون های اینترنتی خود حساب باز کرده و سرمایه گذاری کرده است این است که بتواند مشکل کیفیت برگزاری آزمون خود را در نمایندگی های ضعیف خود مرتفع کند.

برای نفرات برتر آزمون های آزمایشی خود جایزه گذاشته است که به صورت بازگرداندن هزینه شرکت در آزمون های آزمایشی می باشد.  هزینه شرکت در آزمون های آزمایشی خلیلی به شرح زیر است:

 

هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی خلیلی

تعداد مراحل

حضوری

آنلاین

12 مرحله ای

480,000

440,000

8 مرحله ای

390,000

350,000

9 مرحله ای

390,000

350,000

 

زمانبندی و بودجه بندی آزمونهای آزمایشی خلیلی

زمانبندی و بودجه بندی آزمونهای آزمایشی خلیلی به شرح زیر است:

آزمون های آزمایشی 12 مرحله ای خلیلی برای ارشد وزارت بهداشت

درصد پوشش

شماره آزمون

تاریخ برگزاری آزمون

 توضیحات

 100درصد

آزمون ارزیابی

13 مهر

 

40 درصد اول

آزمون 1

11 آبان

به صورت بودجه بندیهای تقریبا 13 درصدی

آزمون 2

2 آذر

آزمون 3

23 آذر

مرور 40 درصد اول

آزمون 4

14 دی

 

40 درصد دوم

آزمون 5

5 بهمن

به صورت بودجه بندیهای تقریبا 13 درصدی

آزمون 6

26 بهمن

آزمون 7

17 اسفند

مرور 80 درصد قبلی

آزمون 8

23 فروردین

 

20 درصد آخر

آزمون 9

6 اردیبهشت

 

100 درصد

جامع 1

20 اردیبهشت

 

100 درصد

جامع2

3 خرداد

 

100 درصد

جامع3

24خرداد

 

 

در واقع آزمون های آزمایشی 12 مرحله ای آن بازه های زمانی هر سه هفته یکبار را دارد.

برنامه آزمون های آزمایشی 8 مرحله ای خلیلی در مقطع ارشد وزارت بهداشت

نام آزمون درصد پوشش تاریخ برگزاری
آزمون 1  25% اول طبق سر فصل 5 بهمن 97
آزمون 2 25% دوم طبق سر فصل 26 بهمن 97
آزمون 3 مرور 50% اول 17 اسفند 97
آزمون 4 25%سوم طبق سر فصل 23 فروردین 98
آزمون 5 25%چهارم طبق سر فصل 6 اردیبهشت 98
آزمون 6 آزمون جامع 1 20 اردیبهشت 98
آزمون 7 آزمون جامع 2 3 خرداد 98
آزمون 8 آزمون جامع 3 24 خرداد 98

آزمون های آزمایشی 8 مرحله ای وزارت بهداشت خلیلی نیز بازه های زمانی هر سه هفته یک آزمون را دارد.

 

برنامه آزمون های آزمایشی 9 مرحله ای خلیلی در آزمون ارشد وزارت بهداشت

نام آزمون درصد پوشش تاریخ برگزاری
آزمون 1 طبق سر فصل 2 آذر 97
آزمون 2 طبق سر فصل 23 آذر 97
آزمون 3 مرور 50% اول 21 دی 97
آزمون 4 طبق سر فصل 12 بهمن 97
آزمون 5 طبق سر فصل 17 اسفند 97
آزمون 6 مرور 50% دوم 23 فروردین 98
آزمون 7 آزمون جامع 1 20 اردیبهشت 98
آزمون 8 آزمون جامع 2 3 خرداد 98
آزمون 9 آزمون جامع 3 24 خرداد 98
 

آزمون های آزمایشی 9 مرحله وزارت بهداشت خلیلی نیز بازه زمانی بین سه هفته تا یک ماه یک آزمون را دارد.

تفاوت دیگر آزمون های آزمایشی وزارت بهداشت خلیلی در تاریخ شروع آزمون های آن می باشد که به راحتی در جدول های بالا مشخص است.

 

آزمون های آزمایشی بدون داشتن یک برنامه ریزی جزء به جزء و بدون داشتن یک مشاور مستقل که بتواند ایرادات آزمون را به شما گوشزد کند، هیچگاه مثمر ثمر نخواهد بود. پشتیبانان خود آزمون های آزمایشی حق ندارند ایرادات آزمون های آزمایشی را به داوطلب بگویند ولی مشاوران مستقل به راحتی ایرادات را برای شما می گویند و ذهن شما را نسبت به کنکور روشن می کنند تا به خاطر عدم استاندارد بودن برخی از سوالات در آزمون های آزمایشی، آسیب نبینید.

 

مشاوران مستقل بهترین برنامه ریزان برای آزمونهای آزمایشی ارشد بهداشت هستند.

 

آزمون های آزمایشی سنا

موسسه علوم پزشکی سنا نزدیک به 10 سال است که در حوزه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت وارد شده است و به نوع مدیران و بنیانگذاران آن نیز خود از رتبه های برتر کنکور وزارت بهداشت و در رشته های علوم آزمایشگاهی بوده اند. به نوعی یکی از نقاط مشترک آنها با موسسه قدیمی تر یعنی خلیلی، در رتبه برتر بودن و علوم آزمایشگاهی بودن خود مدیران است. به نوع شاید ورود رقیبی مانند سنا، خلیلی را به فکر آزمونهای اینترنتی انداخت، چرا که سنا نیز در حوزه اینترنت تلاش بسیار زیادی می کند تا آزمون های آزمایشی خوبی را برگزار کند. البته رقابت هر قدر بیشتر و سالم تر باشد، نفع آن برای داوطلب کنکوریست تا خود موسسات و دلیل افزایش کیفیت در تمام دنیا رقابت سالم شرکتها با یکدیگر است. به نوعی سنا در آزمون های آزمایشی گروههای پرستاری و مامایی بسیار پیشتاز است و در واقع گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده است. در واقع از نظر جامعه آماری وضعیت بسیار بهتری را در رشته های پرستاری و مامایی دارد. از نظر نوع طراحی سوالات همان چیزهایی که درباره آزمون های آزمایشی خلیلی گفته شد درباره سوالات و شکل طراحی سوالات آزمون های آزمایشی سنا نیز صدق می کند و بهتر است بیشتر جامعه آماری ملاک باشد تا نزدیکی و قرابت سوالات به سوالات کنکور.

سنا مدعیست که بیش از 70 نمایندگی فعال در کل کشور دارد که از این نظر بسیار از خلیلی جلوتر است. به هر حال بالاتر بودن تعداد نمایندگی ها باعث می شود تا در مکان ها و نقاط بیشتری، آزمون های آزمایشی برگزار شود که البته کیفیت برگزاری آزمون های آزمایشی در همه جای ایران و در همه نمایندگی های سنا به یک اندازه نیست.

در ویژگیهای آزمون خود تأکید دارد که آمار را واقعی اعلام کند و شاید به نوعی آمارها را در این بازار غیر واقعی می داند و از آنجایی که جامعه آماری مهم ترین عامل کیفیت شرکت در یک آزمون آزمایشی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است، بر روی این ویژگی تأکید می کند. آزمون های آزمایشی سنا نیز تلاش دارند تا یک پاسخنامه آموزشی جامع به داوطلب بدهند. سنا نیز مانور خاصی روی آزمون های آزمایشی اینترنتی خود می دهد.

نکته جالب درباره آزمون های آزمایشی سنا شاید این باشد که به طور کامل و دقیق و شفاف، بودجه بندی آزمون های خود را بر روی وب سایت به تفکیک رشته ها قرار داده است. آزمون های آزمایشی سنا، 9 مرحله ای می باشد که رویکرد 25 درصدی در تفکیک سرفصلهای آزمون دارد.  قیمت آزمونهای آزمایشی سنا از نظر تعداد مراحل اگر بخواهیم حساب کنیم، از آزمون های آزمایشی خلیلی بیشتر و گرانتر است. 4 مرحله 25 درصدی و دو مرحله 50 درصدی و سه آزمون جامع، شامل مراحل آزمون های آزمایشی سنا می باشد.

 

بین آزمون های آزمایشی مختلف، آزمونی را باید انتخاب کرد که به نفع من باشد نه به ضرر من. آزمونی که در رشته مورد نظر من بهترین باشد نه در یک سری رشته های دیگر. مهم رشته خود من است نه رشته هایی که طرفداران زیادی دارد. باید برای هر رشته حتی رشته های کم طرفدار  نیز کیفیت یکسانی وجود داشته باشد. بهترین آزمون آزمایشی رابرای هدف خود انتخاب کنید.

 

 

هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی سنا

تعداد مراحل

حضوری

آنلاین

9 مرحله ای

480,000

430,000

5 مرحله ای

320,000

290,000

3 مرحله ای

220,000

200,000

 

زمانبندی و بودجه بندی آزمون های آزمایشی سنا

از نظر خرد کردن مطالب طبیعتاً همتای آزمونهای عادی 8 مرحله ای عمل می کند و به نوعی می توان گفت که تنها آزمون های آزمایشی موسسه خلیلی است که بودجه بندی خردتری را در حد 12 درصد آن هم در آزمونهای مرحله ای 12 تایی خود ارائه می دهد.

زمانهای برگزاری آزمون های آزمایشی سنا، به شرح جدول زیر است:

تاریخ برگزاری 

مباحث

مرحله اول : 25 آبان

25  درصد اول مباحث هر درس  

مرحله دوم: 23 آذر

25  درصد دوم مباحث هر درس  

مرحله سوم: 21 دی

مرور مرحله اول ودوم  

مرحله چهارم: 11 بهمن

25  درصد سوم مباحث هر درس 

مرحله پنجم: 17 اسفند

25  درصد چهارم مباحث هر درس

مرحله ششم: 23 فروردین

مرور مرحله چهارم و پنجم

مرحله هفتم: 13 اردیبهشت

جامع 100%

مرحله هشتم: 3 خرداد

جامع 100%

مرحله نهم: 24 خرداد

جامع 100%

 

مرحله دوم و سوم آزمون های آزمایشی سنا، یک فاصله زمانی 28 روزه را دارد، اما آزمون 25 درصد سوم آن یا مرحله چهارم آن، در فاصله زمانی 20 روزه برگزار می شود و آزمون 25 درصد چهارم آن یا آزمون مرحله پنجم آن پس از 36 روز برگزار می شود و آزمون 50 درصد دوم آن در بازه زمانی 26 روزه برگزار می شود. در واقع نظم قطعی و یکنواختی را بین مراحل آزمون های آزمایشی سنا نمی بینیم.

آزمون های 5 مرحله ای و 3 مرحله ای آن نیز همین زمانها را دارد و فقط در آزمون های آزمایشی 5 مرحله ای وزارت بهداشت سنا، دو آزمون 50 درصد اول و دوم و سه آزمون جامع را داریم و در آزمون های آزمایشی سه مرحله ای سنا، فقط سه مرحله جامع را داریم.

آزمون های آزمایشی سنا نیز تلاش دارند تا در کارنامه مربوط به آزمون خود، اطلاعات تحلیلی آماری مقایسه ای ارائه دهند و تحلیل شخصی برای داوطلب ارائه نمی شود. اینکه داوطلب به چه دلیل نتوانسته است موفق شود با آمار و ارقام اعلام نمی شود.

 

یک آزمون آزمایشی در ارشد وزارت بهداشت، زمانی برای شما بیشترین اثر را خواهد داشت که جامعه آماری آن واقعی، به دور از تبلیغات و واقعی باشد. آزمون آزمایشی باید به شما کمک کند تا خود را بین رقبا بالا بکشید نه اینکه در بین رقبایی که اصلا وجود ندارند، شما را ضعیف تر جلوه دهد.

 

بهترین آزمون آزمایشی در ارشد وزارت بهداشت برای من چیست؟

 

آزمون های آزمایشی معین

قدیمی ترین موسسه کنکوری در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، موسسه معین می باشد که سابقه ای 15 ساله دارد و انتشاراتی آن سابقه ای 6 ساله. نکته جالب درباره آزمون های آزمایشی موسسه معین این است که آزمون های آزمایشی خود را در 8 با رویکرد بودجه بندی 25 درصدی برگزار می کند که 4 تا از این مراحل، آزمون های جامع می باشند و 4 تای دیگر، آزمونهای 25 درصدی می باشند، یعنی خبری از آزمونهای مروری 50 درصد اول و 50 درصد دوم نیست. برخلاف دو موسسه دیگر، به طور کامل اساتیدی را که طراحی سوالات آزمون های آزمایشی وزارت بهداشت معین را انجام می دهند، در وب سایت معرفی شده اند، کاری که در دو موسسه خلیلی و سنا ندیدیم. معین نیز بودجه بندی خود را به طور کامل و به تفکیک رشته ها و کاملاً شفاف بر روی وب سایت خود در اختیار عموم قرار داده است. نکته جالب اینجاست که لزوماً اساتیدی که کلاسهای موسسه معین توسط آنها برگزار می شود، طراح سوالات آزمون های آزمایشی موسسه معین نیستند و اساتید دیگری سوالات را طراحی می کنند که البته این به صورت کامل نیست و در برخی دروس، اساتیدی که کلاسها را برگزار می کنند، سوالات را نیز برای آزمون های آزمایشی معین طراحی می کنند. معین حتی منبعی را که مورد طرح سوالات است را در سایت معرفی کرده است و از این نظر واقعاً اطلاعات کاملی را نسبت به ماهیت طراحی سوالات آزمون های آزمایشی خود ارائه داده است.

 

زمانبندی و بودجه بندی آزمونهای آزمایشی ارشد معین

جدول زمانبندی آزمون های آزمایشی موسسه معین به شرح جدول زیر است:

شماره آزمون

تاریخ برگزاری

مباحث آزمون   

1

97/08/25

25% اول مباحث درسی

2

97/09/30

25% دوم مباحث درسی

3

97/10/28

25% سوم مباحث درسی

4

97/11/12

25% چهارم مباحث درسی

5

97/11/26

آزمون جامع اول (کل مباحث درسی)

6

97/12/10

آزمون جامع دوم (کل مباحث درسی)

7

97/12/24

آزمون جامع سوم (کل مباحث درسی)

8

98/01/23

آزمون جامع چهارم (کل مباحث درسی)

 

 بین آزمون اول و دوم، 35 روز فاصله است. بین آزمون دوم و سوم، 28 روز فاصله است. بین آزمون سوم و چهارم، 14 روز فاصله است و بین آزمون چهارم و آزمون جامع اول یا همان آزمون مرحله پنجم، 14 روز فاصله است. بین آزمون جامع اول و دوم، 14 روز فاصله است. بین آزمون جامع دوم و سوم هم 14 روز فاصله است و دیگر آزمونی نخواهید داشت تا 23 تیر ماه. یعنی 4 ماه دیگر. فاصله  های زمانی عجیب و غریب آزمونهای آن، به نوعی ایراد بزرگیست و اینکه چه سیاستی پشت این سبک از زمانبندی وجود دارد مشخص نیست و دلیل این امر که بسیار هم کار غیر متعارفیست، نامعلوم است. به نوعی تمامی آزمونها را تا قبل از عید تمام می کند به جز آزمون آخر که نزدیکترین آزمون به روز آزمون اصلی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است. به نوعی حتی برگزاری یک آزمون دقیقاً چسبیده به تاریخ آزمون اصلی می تواند آثار بدی را روی داوطلب بگذارد اگر نتیجه بسیار بدی در آن بگیرد. در کل نوع زمانبندی و فواصل زمانی متنوع و قدری عجیب و غریب آن شاید معین را در بین رقبا قدری ضعیف تر کند.

معین نیز تلاش کرده است در وزارت علوم و برای زیست شناسی آزمون آزمایشی برگزار کند که عملاً شاید همچون خلیلی فروغی در این زمینه به دست نیاورد.

معین بالغ بر 70 نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد و سعی می کند پاسخنامه های تشریحی خود را مبتنی بر رفرنس ارائه دهد.

شاید بتوان موسسه معین را در رشته های زیرگروه داروسازی با جامعه آماری بالایی قلمداد کرد. به هر حال جنگ اصلی در آزمون های آزمایشی وزارت بهداشت بر سر جامعه آماری بالاتر است و طبیعییست که هرموسسه نیاز دارد تا در یک سری رشته ها نسبت به یک موسسه دیگر بهتر و برتر عمل کند.

 

هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی ارشد معین

هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی وزارت بهداشت معین، 400،000 تومان است که در 8 مرحله مطابق زمانهای جدول بالا برگزار می شود.

 

تمامی اطلاعات بالا را به شما ارائه داده ایم تا کار شما را راحت کنیم. ساعتها وقت صرف م یکنیم تا بتوانیم به شما بهترین مشاوره را بدهیم. تا اثبات کنیم که ما بهترین و صادق ترین مشاوران ارشد وزارت بهداشت برای شما خواهیم بود.

 

مقایسه کلی آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

مقایسه از نظر قیمت آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ارزانترین آزمون آزمایشی، آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد معین است که با در نظر گرفتن تعداد مراحل آن در مقایسه با آزمون های آزمایشی موسسه سنا و آزمون های آزمایشی موسسه خلیلی، به راحتی می توان، به ارزانتر بودن آن پی برد. پس از آن، آزمون های آزمایشی خلیلی قرار دارند که با توجه به تعداد مراحل بالاتر نسبت به آزمون های آزمایشی سنا ولی قیمت برابر (12 مرحله خلیلی در برابر 9 مرحله سنا) می توان این نتیجه را عنوان کرد. پس گرانترین آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، مربوط به موسسه سنا خواهد بود.

 

مقایسه از نظر کیفیت طراحی سوالات آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از نظر کیفیت سوالات در واقع نمی توان مقایسه ای را بین سوالات انجام داد. غیر از اینکه همانطور که قبلا نیز گفتیم، کیفیت سوالات در حد و اندازه های استاندارد قرار دارد ولی شاید قرابتی با سوالات اصلی کنکور نداشته باشد. شاید بتوان به نوعی سوالات آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را از نظر سختی مقایسه کرد که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون های آزمایشی خلیلی معتقدند که سوالات سخت تری نسبت به سایر آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارد.

 

مقایسه از نظر مراحل آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

قطعاً خلیلی در تعداد مراحل، اول است و برگزاری آزمون 12 مرحله ای با بودجه بندی های 12 درصدی، باعث می شود تا فاصله او با رقبایش بیشتر شود. همچنین، آزمونهای 8 و 9 مرحله ای خلیلی نیز، ادامه و یا همزمان با آزمونهای 12 مرحله ای آن طراحی نشده است و خلیلی سعی کرده است تا شخصیت مستقل آزمونهای آزمایشی خود را از نظر تعداد مراحل و زمان آنها حفظ کند. در رتبه دوم سنا قرار دار که البته فقط یک مرحله بیشتر از معین دارد ولی وجود دو آزمون مروری از 50 درصد اول و دوم باعث شکاف زیاد در این فاکتور بین سنا و معین می شود.

 

مقایسه از نظر زمانبندی خوب برای مراحل آزمونهای آزمایشی:

از نظر حفظ نظم در زمانبندی بین مراحل مختلف آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، باید گفت که باز هم موسسه خلیلی، منظم ترین نوع فاصله های زمانی را دارد و سعی کرده است یک چرخه عادت را در آزمون های خود تکرار کند. موردی که به هیچ وجه در آزمون های معین دیده نمی شود و آزمون های آزمایشی سنا نیز تا حدی این نظم را رعایت کرده است. از طرفی فاصله های سه هفته ای بین آزمون های آزمایشی خلیلی، فشردگی آن را برای داوطلب بیشتر می کند و از نظر فاصله زمانی نسبتاً بهتر برای آزمون می توان موسسه سنا را بهتر دانست که فاصله زمانی بیشتری را به داوطلب می دهد. البته خلیلی در آزمون 12 مرحله ای خود، فشردگی خود را بسیار کاهش می دهد و استاندارد خوبی دارد ولی در آزمونهای 8 و 9 مرحله ای اینطور نیست. معین هم عملاً از این نظر یک ضعف بزرگ دارد و آن اینکه سعی کرده همه آزمونها را قبل از عید تمام کند.

 

مقایسه از نظر جامعه های آماری

همانطور که بارها نیز گفته شد، هر چه جامعه آماری بالاتر باشد باعث می شود تا آن آزمون برای شرکت کردن ایده آل تر باشد، اما به نظر می رسد که جامعه های آماری در هر موسسه مقادیر مختلفی دارد. مثلاً شاید خلیلی در علوم آزمایشگاهی برترین باشد و سنا در پرستاری و مامایی و معین در داروسازی. سعی کنید به تناسب رشته خود موسسه ای را برای آزمون آزمایشی انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید که اول باید ببینید که اصلا باید آزمون آزمایشی را شرکت کنید یا نه که در ابتدای این مقاله توضیح دادم. بعد از اینکه مطمئن شدید باید شرکت کنید به تناسب رشته خودتان موسسه ای را که بالاترین جامعه آماری را دارد را انتخاب کنید. البته هر موسسه ای که جامعه آماری خود را در هر رشته ای در اختیار ما قرار دهد به طور کامل در رابطه با جامعه آماری آن رشته اطلاعات دقیق را در اختیار داوطلبان می گذاریم تا داوطلبان در رشته های کم طرفدار نیز در جریان جامعه های آماری این موسسات قرار گیرند.

 

بهترین نوع مشاوره برای هر داوطلب، مشاوره ایست که شما تمامی شرایط خود را به دقت برای مشاور شرح دهید و او تمام اطلاعات را درباره همه چیز در آزمون و رشته شما داشته باشد و بتواند همه دغدغه های شما را پاسخ دهد و با پاسخهای خود قطعی ترین و تضمینی ترین راهنماییها را به شما بکند.

 

مقایسه از نظر تعداد نمایندگی ها در آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از نظر تعداد نمایندگی، موسسه سنا به احتمال زیاد در رتبه نخست قرار دارد. پس از آن موسسه معین و در رتبه سوم خلیلی قرار دارد. به نوعی فاکتور تعداد نمایندگی از این نظر اهمیت دارد که شاید تعداد نمایندگی بیشتر به نوعی بتواند جامعه آماری را بالاتر ببرد. از طرفی اگر داوطلبی بخواهد در یک آزمون آزمایشی شرکت کند، قطعاً تصمیم می گیرد که در شهر خود این آزمون را بدهد و بالاتر رفتن تعداد نمایندگی احتمال برگزاری آزمون آزمایشی یک موسسه در یک شهر را افزایش می دهد. البته باید اشاره کرد که فعال بودن نمایندگی از نظر برگزاری کلاس و داشتن اساتید خوب نیز شرط است و لزوماً تعداد نمایندگی شرط نیست. یعنی ممکن است که موسسه ای مانند خلیلی که در رتبه سوم تعداد نمایندگی قرار دارد با حفظ کیفت بالا در نمایندگی های خود، میزان نمایندگی فعال بیشتری داشته باشد و یا سنا هم در تعداد پیشتاز باشد و هم در کیفیت و فعالیت. پس این یک فاکتور دو سویه است که کمیت و کیفیت را باید با هم در نظر گرفت و فقط به کمیت اکتفا نکرد.

 

مقایسه از نظر آزمون های آزمایشی اینترنتی موسسات در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از نظر آزمون های آزمایشی اینترنتی، موسسه معین هیچ فعالیتی ندارد. دو موسسه سنا و خلیلی باقی می مانند که در این بین موسسه خلیلی، تأکید بسیار بیشتری را بر روی آزمون های آزمایشی اینترنتی خود دارد تا موسسه سنا. دلیل این امر هر چه که باشد، باید در نظر گرفت که خلیلی سعی می کند تا در آزمون های آزمایشی اینترنتی در بازار سرآمد باشد و حتی اخیراً تلاش کرده است تا یک آزمون اینترنتی آزمایشی رایگان در اکثر رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سراسر ایران برگزار کند که احتمالاً اگر موفق شود و به درستی برگزار شود رکورد تعداد شرکت کننده در آزمون آزمایشی اینترنتی در کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را خواهد شکست. موسسه سنا نیز تلاش دارد تا در حوزه آزمون های آزمایشی اینترنتی حضور داشته باشد و در این راستا زیرساختهای خود را دائما تقویت می کند. یکی از مهم ترین عوامل که باید برای شرکت در آزمون های آزمایشی اینترنتی در نظر داشته باشید نوع کارنامه ای که به شما داده می شود است. اینکه آیا شما را با جامعه آماری آزمون حضوری نیز می سنجند و یا فقط با جامعه آماری داوطلبان اینترنتی می سنجد. طبیعتاً تعداد داوطلبان اینترنتی از داوطلبان حضوری کمتر است و در نتیجه جامعه آماری بسیار پایینی را شاهد خواهیم بو، اگر نوع سوالات و مقایسه یکسان باشد که آزمون های آزمایشی اینترنتی در جاهایی که امکان شرکت در آزمون های آزمایشی حضوری وجود ندارد ارزشش را دارد. هر دو موسسه سنا و خلیلی مدعی چنین سنجش یکجایی هستند.

 

مقایسه از نظر به روز بودن آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

از نظر همگام بودن با تغییرات کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، هر سه مدعی هستند که با توجه به تغییرات خود را همسو می کنند. قطعاً هر سه موسسه سوالات هر سال را تحلیل می کنند و تغییرات را متوجه شده و براساس آنها یک سری از سوالات خود را تغییر می دهند ولی این اتفاق فقط در رشته های اصلی آنها می افتد، یعنی رشته هایی که در آنها در کل بازار آموزشی پیشتاز هستند و به گفته بسیاری از داوطلبان در رشته های فرعی، چنین تغییری اتفاق نمی افتد. اینکه هر موسسه کلی زحمت می کشد و بانک سوال طراحی می کند در آن هیچ شکی نیست ولی هزینه مجدد برای طراحی بانک سوال احتمالا در رشته های بسیار پر متقاضی اتفاق می افتد تا در رشته های کم طرفدار با تعداد داوطلب کم. از طرفی نباید به موسسات این خرده را گرفت که آزمون آزمایشی آنها با تغییراتی که در آزمون ارشد همان سال وزارت بهداشت، همسو نبوده است چرا که در هر سال طراحان سعی می کنند روندها را تغییر دهند و طی این دو سه سال اخیر هر سال شاهد تغییرات بسیار شدیدی در شکل طراحی سوال و حتی در تعداد سوالات یک درس نیز بوده ایم و این عملا برای موسسات قابل پیش بینی نیست چرا که طراحان کنکور حق ندارند با هیچ موسسه کنکوری همکاری داشته باشند.

 

نتیجه گیری نهایی

برای شرکت در آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت موسساتی همچون سنا، خلیلی و معین باید در ابتدا تکلیف خود را مشخص کنید. ابتدا براساس چیزهایی که در ابتدای حرفم زدم ببینید باید در آزمون شرکت کنید یا نه. اگر قرار است شرکت کنید و با ویژگیهایی که گفتم همسو هستید، سعی کنید ابتدا توجه کنید که در رشته مدنظرتان کدام موسسه جامعه آماری بسیار بالایی دارد. اگر در جامعه آماری موسسات مختلف یکسان و یا نزدیک به هم بودند سعی کنید آزمون های آزمایشی موسسه ای را انتخاب کنید که بهترین کیفیت برگزاری، بهترین پاسخنامه، بهترین پشتیبانی و بهترین تحلیل کارنامه را داشته باشد و البته سعی کرده باشد که در آن رشته بانک سوالات خود را به روزرسانی کند و از سوالات تکراری بانک سوالات سالهای گذشته خود استفاده نکند. اگر دیدید که آزمون آزمایشی حضوری خوبی وجود ندارد در منطقه شما می توانید روی آزون های آزمایشی اینترنتی هم حساب باز کنید. البته به شرطی در این آزمون ها شرکت کنید که جامعه آماری بالایی داشته باشد و حتما شما را با جامعه آماری آزمون حضوری خود نیز مقایسه کند نه فقط در جامعه آماری کسانی در آزمون آزمایشی اینترنتی شرکت کرده اند.

 

کدام آزمون آزمایشی با شرایط من دقیقاً منطبق است و بیشترین کمک را به من می کند. با مشاوران ما در ارتباط باشید تا بهترین پاسخ را بگیرید.

 

با چه نوع برنامه ریزی می توانم قطعاً بالاترین ترازها و بهترین رتبه ها را بین جامعه آماری آزمون آزمایشی به دست بیاورم؟

 

چرا من در آزمون های آزمایشی انقدر ناموفق عمل می کنم و راه حل چیست؟