به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشوراعلام نمود: بیشترین تعداد پذیرفته شده در دوره روزانه و از میان فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی می باشند.

 ۱۰ هزار و ۱۹۳ نفر در آزمون نیمه متمرکز دوره‌های دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۴ پذیرفته شدند که از این تعداد ۴۴۱۴ نفر زن و ۵۷۷۹ نفر مرد می باشند.
تعداد ۶ هزار ۷۸۴ نفر در دوره روزانه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، تعداد یک هزار ۳۴۰ نفر در دوره نوبت دوم (شبانه)، تعداد ۳۲۸ نفر در دانشگاه پیام نور، تعداد ۲۳۳ نفر در مراکز آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و تعداد یک هزار و ۵۰۸ نفر در پردیس های خودگردان پذیرفته گردیدند. 
قبول شدگان آزمون دکتری به تفکیک محل فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد نماینگر اینست که بیشترین تعداد پذیرفته شدگان از فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی می باشند و تعداد ۸ هزار و ۴۰۹ نفر از دانشگاه های وزارت علوم، ۴۵ نفر از دانشگاه های علوم پزشکی، تعداد ۳۲۱ نفر از دانشگاه پیام نور، تعداد ۱ هزار و ۲۰۸ نفر از دانشگاه آزاد، تعداد ۱۹۴ نفر از دانشگاه های غیر انتفاعی و ۱۶ نفر هم  سایر مراکز آموزش عالی می باشند