به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر غلامرضا بخشی خانیکی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور اعلام نمود: نامه ای به سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی به صورت ۲ بار در سال ارسال گردید.

دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور به دلیل کاهش تعداد دانشجویان حذف گردید، اما بعضی افراد که به هر دلیلی نتوانسته اند در  کنکور شرکت نمایند و علاقمندند در دوره های دانشگاه پیام نور شرکت نمایند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور نامه ای به رئیس سازمان سنجش آموزش کشورارسال نمود که طی متن نامه درخواست کرد به جای دوره فراگیر کارشناسی، به این دانشگاه اجازه دهد، در یک دوره زمانی مشخص، خود دانشگاه به جای سازمان سنجش در پرتال دانشگاه پیام نور سامانه ای را راه اندازی نماید و به وسیله آن ۲ بار در سال براساس سوابق تحصیلی  متقاضیان ثبت نام انجام دهند و پذیرش دانشجو صورت گیرد.  
همچنین بعد از ثبت اطلاعات در سامانه دانشگاه، مستندات موجود به سازمان سنجش ارایه گردد تا براساس شاخص هایی که وجود دارد جمع بندی کرده و نتیجه را افراد واجد شرایط را اعلام نماید.
 دانشگاه آمادگی راه اندازی پرتال مذکور را دارد تا هر زمان سازمان سنجش آموزش کشور جواب مثبت را دهد ثبت نام انجام گیرد.