به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از فارس؛ مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور حسین توکلی اعلام کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات ‌آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی می باشد از دوشنبه پنجم مرداد ماه آغاز تا شنبه دهم مرداد ماه ادامه دارد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته‌محل‌های مربوط از شنبه سوم مرداد ماه سال 94 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد و متقاضیان براساس ضوابط و یا شرایط مندرج در اطلاعیه برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

 متقاضیان ثبت نام بدون آزمون باید 150 هزار ریال به صورت اینترنتی پرداخت و فرم انتخاب رشته (انتخاب 150 کدرشته محل) را به روش اینترنتی تکمیل نمایند.

متقاضیان ثبت‌نام در دو یا سه گروه آزمایشی به ازای هر گروه آزمایشی باید مبلغ 150 هزار ریال از طریق اینترنت پرداخت نمایند و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی را دریافت کند)، آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نمودند و در جلسه آزمون غایب شدند یا مجاز به انتخاب رشته نشدند نیازی به ثبت‌نام مجدد دراین مرحله ندارند و می‌توانند انتخاب رشته نمایند مگر اینکه متقاضی انتخاب رشته در گروه یا گروه‌های آزمایشی علاوه بر گروه ثبت‌نامی خود باشند.