به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز مورخ 94/4/2 آیین نامه پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی و دکتری تخصصی داروسازی (Pharm.D/PhD) را به کلیه دانشگاه ها و موسسات مجری رشته های علوم پزشکی ابلاغ نمود.

 این آیین نامه در پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در ۱۴ دی ماه سال گذشته به تصویب رسید.
هدف از تدوین این آئین نامه تسهیل و تسریع در انتخاب دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی برای ورود به دوره دکترای تخصصی در رشته های مختلف داروسازی به نحوی می باشد که ضمن فراهم آوردن امکان انتخاب شایسته ترین افراد برای ورود به این دوره موجب کوتاه تر شدن طول دوره تربیت نیروی متخصص مورد نیاز نیز فراهم شود.
 آیین نامه پذیرش دانشجو برای دکتری عمومی و دکتری تخصصی داروسازی مشتمل بر ۱۰ ماده و برای دانشجویان دوره دکتری عمومی داروسازی ورودی مهرماه ۱۳۹۴ به بعد که ۱۸۰ واحد درسی خود را با حداقل میانگین کل ۱۶ گذرانده و حداقل ۷۰ درصد نمره کل آزمون جامع داروسازی را کسب کرده باشند قابل اجرا می باشد. 
عملکرد در این زمینه باید به گونه ای اجرا شود تا علاوه بر ایجاد انگیزه و تشویق افراد مستعد برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، مسیر ورود آنها را تسهیل و تسریع و طول دوران تحصیلی نیز تعدیل گردد