به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ شورای گسترش آموزش عالی کشور با ایجاد رشته مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یزد موافقت نمود.

 مدیر گروه مهندسی عمران دانشگاه یزد دکتر رضا پورحسینی اعلام کرد: رشته مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی یکی از گرایش‌های رشته مهندسی عمران در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا می باشد که امکان اخذ درس و پژوهش در شاخه‌های آب، سازه و ژئوتکنیک را دارا می باشد.

با اخذ دروس تئوری و انجام پژوهش‌هایی در زمینه سازه‌هایی که در ارتباط با آب می باشد، دانش فنی و تجربی دانشجویان در زمینه تحلیل و طراحی این سازه‌ها ارتقا می‌ یابد.

دانشجویان این می توانند رشته ضمن اخذ دروس اصلی، دروس اختیاری را از میان دروس اصلی گرایش‌های سازه، خاک، زلزله و محیط زیست انتخاب نمایند.

تعداد واحدهای کارشناسی ارشد این گرایش 32 واحدمی باشد که 24 واحد آن دروس تئوری و عملی می باشد، دو واحد سمینار و شش واحد پایان‌نامه می باشد.

 دروس اصلی گرایش آب و سازه‌های هیدرولیکی شامل هیدرولیک پیشرفته، طراحی هیدرولیکی سازه‌ها، یکی از دروس هیدرودینامیک، هیدرولیک محاسباتی یا روش اجزای محدود و نیز یکی از دروس سدهای خاکی و بتنی می باشد.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در طراحی، اجرا و نظارت و بهره‌برداری از سازه‌های هیدرولیکی با وزاتخانه‌هایی چون وزارت نیرو، کشاورزی و سازمان‌هایی چون جهادسازندگی، شهرداری‌ها و شرکت‌هایی که در امر طراحی و اجرای سازه‌های هیدرولیک فعالیت دارند، همکاری نمایند.

همکاری در طراحی و هایی در زمینه‌ی سدسازی، سازه‌های انتقال آب، شبکه‌های آبرسانی، بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، مهندسی رودخانه، سازه‌های دریایی و غیره از زمینه‌های کاری دانش‌آموختگان این گرایش می باشد