به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ :توصیه محمدرضا سرو هویدا کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی به کنکوری‌ها

داوطلبان در روزهای پایانی از مطالعه دروس و مطالب جدید صرف نظر نموده و در زمان باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری تلاش نمایند تا با پاسخ دادن به نمونه سوالات توان تست زنی خود را برای شرکت در آزمون سراسری بیشتر کنند. زیرا این کار قدرت تست زنی فرد را بالا می برد و موجب آشنایی او با گزینه‌های انحرافی می باشد.
همچنین شرکت کنندگان درجلسه کنکور از خسته کردن ذهن خود خودداری نموده و نخست درس‌هایی را پاسخ دهند  بر آنها مسلط تر هستند و ذهن خود را درگیر درس‌های سخت‌تر ننمایند.
با توجه به اینکه پاسخ دادن به سوالات استنباطی ذهن فرد را خسته می‌نماید، شرکت کنندگان باید از پاسخ دادن به سوالات سخت صرف نظر نموده و وقت خود را هدر ندهند و پس از پاسخ دادن به سوالات ساده‌تر و در صورتی که وقت داشتند دوباره به عقب بازگشته و سوالات سخت‌تر را جوابگو باشند
همچنین  افراد با توجه به اولویت‌های خود ابتدا به سوالات دروسی پاسخ دهند که ضریب بیشتری در آزمون دارند.
 کنکوری‌ها مراقب گزینه‌های انحرافی باشند و سر جلسه کنکور باید آرامش خود را حفظ نموده و نسبت به سوالات و پاسخ دادن به آن‌ها سریع عکس العمل نشان ندهند و با تعمق بیشتری سوالات را بخوانند و پاسخ دهند.
 بهتر میباشد کنکوری‌ها سر جلسه کنکور ابتدا تلاش نموده تا گزینه های غلط را پیدا کنند، زیرا اینکار آنها را از اشتباه دور می سازد.
 با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور میزان اضطراب دانش آموزان به خصوص آنهایی که تلاش بیشتری داشته‌اند بیشتر می‌گردد و خانواده ها باید در روزهای باقیمانده تا برگزاری کنکور از هرگونه ایجاد تنش در محیط خانه جلوگیری نموده و تلاش نمایند تا فرزندانشان با آرامش روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون را سپری نمایند.
 طبیعتا هر کاری که نتیجه در پی داشته باشد برای افراد استرس‌زا می باشد و استرس کنکوریها نیز به دلیل اهمیت کنکور و نقش آن در سرنوشت افراد بالا می باشد.
 خانواده‌ها باید توقعات خود را به اندازه توان فرزندانشان پایین بیاورند و از فرزندانشان انتظارات فراتر از حد توانشان نداشته باشند.
همچنین باید به فرزندان خود اطمینان خاطر دهند که کنکور و قبول نشدن در آن پایان راه نمی باشد و آنها فرصت های خیلی بیشتری برای موفقیت دارند، ضمن اینکه در سالهای بعد هم می‌توانند در کنکور شرکت نمایند.
: امروز شرایط تغییر نموده و احتمال قبولی افراد در رشته های مختلف بیشترمی باشد، بنابراین خانواده‌ها و خود فرد حداقل در این روزهای پایانی از هدف گذاری برای قبولی در یک رشته و دانشگاه خاص صرف نظر نموده و تنها تلاش نمایند تا با همه توان خود سر جلسه کنکور حاضر گردند.