به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:  ثبت نام برای پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۴ در روزهای سوم تا دهم خردادماه انجام می شود.

ثبت نام این منحصراً از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از یکشنبه سوم خرداد آغاز شده و یکشنبه ۱۰ خرداد پایان می گیرد. متقاضیان شرکت در آزمون در این مهلت پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
 با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در یک مرحله می باشد متقاضیان باید همزمان با ثبت نام به ترتیب تقدم رشته های مورد علاقه خود را نیز ثبت نمایند. پرداخت هزینه ثبت نام به صورتی اینترنتی میباشد که باید به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند.
هزینه ثبت نام ۲۰۰ هزار ريال می باشد. در صورتی که داوطلبی علاقمند به شرکت در رشته های تحصیلی غیرانتفاعی و غیردولتی می باشد باید علاوه بر مبلغ ثبت نام مبلغ ۴۰ هزار ريال دیگر نیز پرداخت نماید.
همچنین پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی کاردانی به کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون ) و پذیرش در تعدادی از رشته ها از طریق آزمون صورت میگیرد که فهرست این رشته ها در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته درج می باشد.
تمامی داوطلبان متقاضی پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعم از با آزمون و بدون آزمون باید در این دوره ثبت نام نمایند. این آزمون بعد از ظهر روز جمعه ۱۶ مردادماه در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد.
همچنین افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در ۳ هزار و ۶۰۳ کد رشته محل ۲۱۰ هزار و ۸۲۳ نفر می باشد.