به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛حسین توکلی مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: مهلت ثبت نام آزمون دانشگاه فنی و حرفه‌ای از عصر امروز،یکشنبه 13 اردیبهشت‌ ماه آغاز می شود.

 ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی 94 منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  از عصر امروز یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و روز یکشنبه 20 اردیبهشت پایان می یابد

داوطلبان باید با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص شرایط و ضوابط ثبت‌نام و پذیرش دانشجو در دوره‌های مذکور و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام که از پنجشنبه 10 اردیبهشت روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته، برای ثبت‌نام اقدام کنند.

در این آزمون کلیه دارندگان گواهینامه پایان تحصیلات نظام جدید در یکی از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و یا شاغل به تحصیل در دوره‌های مذکور که حداکثر تا پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی 94-95 فارغ‌التحصیل می‌گردند و دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای دوره 4 ساله نظام قدیم حق ثبت‌نام در این آزمون را دارا می باشند.

در این آزمون از 42 کد رشته امتحانی به شرح جدول مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، پذیرش در 23 کد رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 19 کد رشته امتحانی براساس سوابق تحصیلی یا همان معدل کل دیپلم و بدون آزمون انجام می شود. داوطلبان متقاضی هر یک از کد رشته‌های امتحانی باید در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آزمون 23 کد رشته امتحانی در صبح جمعه 16 مردادماه برگزار میگردد، کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 13 مردادماه لغایت 15 مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش توزیع می گردد.