به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ محمدعلی سرلک سرپرست دانشگاه پیام نور اعلام کرد: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در پنج گروه آزمایشی فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و علوم پایه برگزار گردید.

وی گفت: بیش از 80 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام نمودند، ظرفیت پذیرش این آزمون حدود 17 هزار نفر است که 12 هزار و 600 نفر به شیوه آموزشی و پژوهشی و 4000 نفر به شیوه الکترونیک پذیرفته می شوند.

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: این آزمون در 101 و 118 حوزه امتحانی و در همه 31 استان کشور به صورت همزمان برگزار گردید.

 طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، نتایج این آزمون در اواخر مردادماه اعلام می گردد و پذیرفته‌شدگان از ابتدای مهر 94 می‌توانند در کلاس‌ها شرکت نمایند.

ظرفیت پذیرش تقریبا شبیه سال گذشته می باشد. پذیرش طبق برنامه کیفی، کم می باشد اما برآیند خروجی دانشگاه پیام نور نشان دهنده اینست که آزمون‌های این دانشگاه از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

کسب رتبه یک خدمات آموزشی توسط دانشگاه پیام نور

 : امسال براساس آخرین رتبه‌بندی استنادی جهان اسلام که زیر نظر وزارت علوم می باشد، دانشگاه پیام نور به مدد آزمون‌های متمرکز، منبع محور بودن، استفاده از فناوری‌های جدید و زیرساخت‌های پیشرفته‌ای که فراهم نموده، موفق گردیده رتبه یک کیفیت خدمات آموزشی را در بین دانشگاه‌های کشور به همراه دانشگاه شریف و دانشگاه‌های علوم پزشکی کسب نماید. همچنین دانشگاه پیام نور موفق گردید جزو 10 دانشگاه برتر کشور از نظر پژوهشی  و رتبه دهم را از این نظر کسب نماید که این نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزش و پژوهش در دانشگاه پیام نور می باشد.