به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۴جمعه ۱۵ اسفندماه به منظور پذیرش دانشجو دوره روزانه، نوبت دوم ( شبانه)، پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی در این مقطع با رقابت ۲۰۱ هزار و ۵۶۳ داوطلب در ۷ گروه آموزشی و ۲۵۰ کد رشته امتحانی در ۵۳ شهر برگزار گردید

۲۰۱ هزار و ۵۶۳ داوطلب در این آزمون شرکت نمودند که از این تعداد ۸۷ هزار و ۴۸۷ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۷۶ نفر مرد می باشند. در واقع ۴۳.۴۰ درصد داوطلبان زن و ۵۶.۶۰ درصد داوطلبان مرد می باشند.
کلیه سئوالات در همه گروه های آزمایشی در روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه انتشار می گردد.
کلید اولیه سئوالات آزمون دکتری نیز در روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه منتشر و داوطلبان در صورت پرسش درباره کلید سئوالات تنها به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش می توانند اقدام نمایند.
همچنین در ۹ کد رشته ۲۱۰۸، ۲۱۱۰، ۲۱۱۳، ۲۱۱۶، ۲۱۱۷، ۲۱۳۸، ۲۱۳۹، ۲۸۰۱، ۲۸۰۲ برای داوطلبان نابینای مطلق سئوالات به خط بریل و برای کم بینایان همین کدرشته ها سئوالات با خط درشت چاپ گردید.
 از داوطلبان برای اولین بار خواسته شد در جهت بهبود کیفیت حوزه های برگزاری آزمون نسبت به تکمیل پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی دکتری که از بعد از ظهر روز جمعه ۱۵ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت به صورت اینترنتی اقدام نمایند.
نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه سوم فروردین ماه ۹۴ منتشر می گردد.