به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت؛ برای تنوع بخشی به رشته های علوم پزشکی که نخبگان و داوطلبان استعدادهای برتر علاقمند آنها هستند، سعی میکنیم رشته هایی غیر از پزشکی، داروسازی ودندانپزشکی را به صورت پیوسته تعریف کنیم.

 کلیات پذیرش دکتری تخصصی پیوسته از دیپلم در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت به تصویب شده که تعدادی از رشته های علوم پشکی آن را راه اندازی می کنیم. گرچه پیش از این مشابه این کار در چند رشته محدود در وزارت علوم نیز انجام گرفته.

وی افزود داوطلبانی که  رتبه های بالای کنکور هستند در این رشته ها میتوانند شرکت کنند بعضاً به دلیل طولانی بودن فرآیند آموزش، برای پذیرش آنها مصاحبه نیز  انجام شود.

پذیرش به گونه ای است که دانشجو در صورت نیمه ماندن تحصیل خود میتواند در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل و مشکلی از این بابت ندارد. اما اگر دانشجو تحصیل خود را به طور کامل در دکتری تخصصی به تمام کند از تمام تسهیلات یک دانشجوی دکتری تخصصی بهره می برد.

 ضیایی افزود نحوه، شرایط و رشته های مورد پذیرش برای سال آینده در شورای گسترش وزارت بهداشت تا چند ماه آینده تکمیل و در کنکور 94 پذیرش به صورت محدود از میان رتبه های برتر کنکور انجام می شود.

همانطور که پزشک پژوهشگر می تواند به حوزه پژوهش کمک رساند و افراد در آن مورد حمایت مالی قرار دارند این طرح هم دانشجویان دکتری تخصصی از ابتدا مورد حمایت مالی قرار میگیرند.