به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ در ۷ گروه آزمایشی در ۱۵ اسفندماه ۹۳ برگزار می شود. ثبت نام در این آزمون در آذرماه انجام گرفت و در نهایت تعداد ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ داوطلب ۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۱۱۳ هزار و ۹۱۵ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۳.۴۲ درصد داوطلبان زن و ۵۶.۵۸ درصد داوطلبان مرد هستند.

همچنین گفت: این آمار نسبت به سال ۹۳ که تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون دکتری نیمه متمرکز  ۲۴۰ هزار و ۳۹۱ نفر بوده است تعداد ۳۹ هزار و ۵۶ نفر کمتر است و در واقع تعداد داوطلبان ۱۶.۲۵ درصد نسبت به سال ۹۳ کاهش یافته است.

توکلی با اشاره به آمار داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۴ در ۷ گروه آزمایشی گفت: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در گروه علوم انسانی با ۹۰ هزار و ۸۹۹ داوطلب است.

وی افزود: ۲۸ هزار و ۷۷۰ نفر در گروه علوم پایه، ۴۰ هزار و ۱۸۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۸ هزار و ۷۱۰ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۷ نفر در گروه دامپزشکی و ۱۳ هزار و ۴۹۱ نفر در گروه زبان ثبت نام کرده اند.