زمان برگزاری هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

زمان برگزاری هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
زمان برگزاری هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برای ادارات و سازمان ها، نیمه دوم آبان ماه 98 توسط سازمان سنجش آموزش کشور به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. طبق اعلام رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ثبت نام برای آزمون استخدامی جدید در اواخر شهریور 98 انجام خواهد گرفت و همه ی دستگاه های اجرایی که نیاز به نیروی استخدامی جدید دارند، باید شغل محل های مورد نیاز خود را اعلام کنند تا در دفترچه آزمون استخدامی جدید ثبت شود.ثبت نام از متقاضیان این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org صورت خواهد پذیرفت.

بنا به گفته ی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، امسال حدود 35 هزار نفر در دستگاه های اجرایی کشور از طریق آزمون استخدامی جذب می شوند.

آزمون‌ های استخدامی در کشور بر اساس مقررات قانونمند برگزار می‌ شود. رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، قانون و مقررات، نحوه شرکت و تعیین حد نصاب را در آزمون‌های استخدامی تعیین می‌ کند. حد نصاب آزمون‌ های استخدامی و رشته محل شغل، به صورت منطقه‌ ای است و شهر‌ها با هم مقایسه نمی‌ شوند. 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی  آموزش و پرورش 98

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نیمه نخست شهریور ماه و توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند. طبق گزارشات موجود با هماهنگی های انجام شده بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش در شهریور 98، بر اساس ماده 28، دوازده هزار نفر استخدامی جدید از طریق آزمون، جذب آموزش و پرورش خواهند شد. همچنین  علاوه بر سهمیه امسال، چهار هزار سهمیه استخدامی  از آزمون‌‌ قبل باقی‌مانده است. ثبت نام آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش سال 98 به احتمال زیاد از نیمه اول شهریور ماه شروع خواهد شد. پذیرفته شدگان آزمون استخدامی جدید پس از طی مراحل مورد نیاز، از مهرماه ۹۸ دوره یک ساله آموزشی خود را در دانشگاه فرهنگیان آغاز می کنند و از مهرماه ۹۹ فعالیت خود در آموزش و پرورش را آغاز می کنند و دوره استخدامی آن ها رسما شروع می شود.