زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98

تعداد داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد 98 انتخاب رشته کرده اند
زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98

به گزارش خبرگزاری ایرنا و به نقل از مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه اعلام خواهد شد. داوطلبان در آن زمان می توانند به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و کارنامه نهایی خود را دریافت نمایند. 

آزمون کارشناسی ارشد 98 به همراه اولین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته برای تمامی دانشگاه‌ های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل وقوع سیل به جای اردیبهشت ماه، در روزهای 23 و 24 خرداد ماه برگزار شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، ۲۵۳ هزار و ۷۳ نفر فرم انتخاب رشته را تکمیل کردند.

ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی ارشد 98 دانشگاه های دولتی و غیردولتی

ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد 98 دانشگاه های دولتی و غیردولتی، بدون دانشگاه آزاد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است. بر اساس آمار اعلام شده توسط مشاور عالی سازمان سنجش، امسال حدود ۱۷۰ هزار نفر در دانشگاه های دولتی و غیردولتی پذیرفته می شوند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 دانشگاه آزاد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 دانشگاه آزاد پس از نتایج ارشد سراسری، در سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.org اعلام می شود. داوطلبان با کد ملی (نام کاربری) و رمز عبور (کد شناسه انتخاب رشته که در قسمت پایین کارنامه سازمان سنجش درج شده است) می توانند وارد سامانه شوند.

داوطلبان در هر کد رشته ای که پذیرفته می شوند باید ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی و مدارک مورد نیاز، در زمان مقرر برای ثبت نام به دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند.