اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98
اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

نتایج اولیه کنکور ارشد وزارت بهداشت 98 در سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir منتشر شده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت و ورود کد رهگیری، کارنامه اولیه خود را مشاهده نمایند.

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 در روزهای 19 تا ساعت 10 صبح 22 مرداد ماه می باشد. همزمان با اعلام نتایج و انتشار کارنامه های اولیه، دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 برای دانشگاههای سراسری، آزاد و شهریه پرداز (پردیس خود گردان، شبانه) به همراه ظرفیت دانشگاه های پذیرنده، در سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir منتشر شده است. داوطلبان واجد شرایط در این بازه زمانی فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، لازم است بر اساس برنامه زمانی تعیین شده در اطلاعیه ای که به همراه اعلام نتایج در سایت سازمان سنجش منتشر می شود، پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته وزارت بهداشت 98، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه اقدام کرده و سپس کد رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد نمایند.

با توجه به اینکه داوطلب به ترتیب اولویت های خود را تکمیل می کند، لذا در صورت پذیرش نهایی در هر دانشگاهی اعم از دولتی عادی یا شهریه ای، متعاقباً تغییری در محل پذیرش انجام نخواهد شد. به عبارتی بعد از اعلام نتایج نهایی و تکمیل ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، به دلیل عدم امکان جابجایی تغییر در محل پذیرش انجام پذیر نیست.

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی کلیه پذیرفته شدگان دوره روزانه چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، سال بعد از سال قبولی اجازه شرکت در آزمون را ندارند و یک سال محروم از آزمون هستند.

هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.

 

دانشگاه های علوم پزشکی تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه ندارند و بر اســاس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می دهند. طبق اعلام دانشگاه های علوم پزشکی اراک، البرز، اصفهان، رفسنجان، زنجان، شیراز، کاشان، کرمانشاه، گیلان، مرکز قلب شهیدرجایی، مشهد، یاسوج، یزد فاقد خوابگاه بوده و سمنان فقط یک سال خوابگاه دارد.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

از لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 را دانلود نمایید. با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 داوطلبانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی می باشند می توانند از تمامی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در این مقطع اطلاع کامل به دست آورده و برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

 

اعمال حدنصاب نمره زبان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

نمره حدنصاب زبان طبق مصوبات مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98، برای کلیه داوطلبان آزمون محاسبه و اعمال شده است. طبق این مصوبه داوطلبانی که حائز حد نصاب بوده اند مجاز به انتخاب رشته می باشند. با این حال برای داوطلبانی که حائز حد نصاب نبوده اند نمرات آزمونی آن ها استخراج شده ولی کارنامه علمی صادر نشده است پس از اعلام نتایج نهایی در شهریور ماه، در صورت عدم تکمیل ظرفیت پذیرش در هر یک از رشته محل ها با واجدین شرایط این مرحله، تکمیل ظرفیت علاوه بر واجدین شرایط، از بین سایر افرادی که دارای نمره زبان کمتر از حد نصاب (غیر منفی ولی کمتر از 25%) هستند، انجام خواهد شد. این افراد در صورت قبولی، چنانچه در درس زبان حائز حد نصاب بین 15% تا کمتر از 25% باشند ملزم به گذراندن دو واحد درس پیش نیاز زبان (تخصصی یا عمومی) و افراد بین صفر تا کمتر از 15% ملزم به گذراندن چهار واحد درس زبان (تخصصی یا عمومی) می باشند.این استثنا صرفا در آزمون سال جاری و به شرط تصویب شورای عالی برنامه ریزی قابل اعمال می باشد.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 در تاریخ 98/6/20 می باشد. اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه های شاهد و بقیه الله و ارتش جهت انجام برگزاری مرحله دوم در تاریخ 98/05/28 اعلام می گردد. ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها در تاریخ 98/06/23 انجام می شود.