زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد 98
زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98

 

امسال به دلیل وقوع سیل در برخی از نقاط کشور و عدم آمادگی داوطلبان، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 98 به تعویق افتاد. طبیعتا نتایج و کارنامه های آزمون کارشناسی ارشد سال 98، هم با تاخیر اعلام و در سامانه اعلام نتایج کارشناسی ارشد سازمان سنجش منتشر می شود.

آزمون کارشناسی ارشد 98 به همراه اولین المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته برای تمامی دانشگاه‌ های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 23 و 24 خرداد ماه برگزار شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، ۲۵۳ هزار و ۶۶۵ نفر معادل ۵۵.۵۲ درصد داوطلبان نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تا پایان شهریور ماه در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام خواهد شد.

ظرفیت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد 98

ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد  ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

تعداد ثبت نام کنندگان آزمون کارشناسی ارشد 98

در آزمون کارشناسی ارشد 98، تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ ثبت نام کردند. همچنین تعداد ۴۰ هزار و ۷۶۴ داوطلب در دو کد رشته (رشته‌ های شناور) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ شدند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 دانشگاه آزاد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 98 دانشگاه آزاد پس از نتایج ارشد سراسری، در سایت مرکز سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.org اعلام می شود. داوطلبان با کد ملی (نام کاربری) و رمز عبور (کد شناسه انتخاب رشته که در قسمت پایین کارنامه سازمان سنجش درج شده است) می توانند وارد سامانه شوند.

داوطلبان در هر کد رشته ای که پذیرفته می شوند باید ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ذیربط و کسب اطلاع از برنامه زمانی و مدارک مورد نیاز، در زمان مقرر برای ثبت نام به دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند.