تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری 98

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری 98

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مهلت انتخاب رشته دکتری 98 تا ساعت 24 روز پنج شنبه پنجم اردیبهشت ماه 98 تمدید شد. 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانستند با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 از روز شنبه 31 فروردین نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل از گروه امتحانی مربوطه اقدام و رشته های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته خود ثبت نمایند. به این دسته از داوطلبان توصیه می شود قبل از شروع انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 و اطلاعیه های مرتبط با آن را مطالعه نمایند و سپس کد رشته محل های مورد علاقه خود را از کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی خود انتخاب و اولویت ها را به ترتیب علاقه مرتب نموده و سپس انتخاب های خود را ثبت کنند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که قبلا نسبت به انتخاب کد رشته محل های تحصیلی اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کد رشته محل های انتخابی خود اقدام نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 98

از لینک زیر می توانید دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 دانلود نمایید.

 

 

اصلاحیات ظرفیت های پذیرش دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 

 

اصلاحیات ظرفیت های پذیرش دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 از عصر سه شنبه سوم اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است. از لینک زیر می توانید این اطلاعیه را دانلود نمایید.

 

 

رشته محل های جدید دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 

رشته‌ های فیزیولوژی ورزشی، جامعه شناسی توسعه اجتماعی - روستایی، روانشناسی سلامت، حقوق عمومی، ریاضی جبر، ریاضی کاربردی تحقیق در عملیات، فیزیک ماده چگال، ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ ها، فیزیک هسته‌ای، فیزیک، علوم و مهندسی محیط زیست، علوم و مهندسی جنگل - مدیریت جنگل، علوم و مهندسی شیلات - تکثیر و پرورش آبزیان، علوم و مهندسی شیلات - فرآوری محصولات شیلاتی، علوم و مهندسی مرتع، علوم و مهندسی آبخیز - حفاظت آب و خاک، علوم و مهندسی آبخیز - مدیریت حوزه‌ های آبخیز، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان.

این رشته‌ ها در دانشگاه‌ های مختلف و دوره‌ های روزانه و پردیس خودگردان به مجموعه کد رشته‌ ها اضافه شده است. 

 

تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 98 

به گزارش مشاور عالی سازمان سنجش، از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند.

از تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته، تا ظهر سه شنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد ۶۳ هزار و ۹۷۰ نفر یا به عبارت دیگر ۴۲.۵ درصد مجازین انتخاب رشته کرده‌اند.

مهلت انتخاب رشته دکتری 98 دانشگاه آزاد

داوطلبانی علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد می توانند تا تاریخ 16 اردیبهشت 98 به سایت www.azmoon.org مراجعه کرده و بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری 98 دانشگاه آزاد و اطلاعیه های مربوط که در همان سایت اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

مرحله دوم آزمون دکتری 98

اسامی معرفی شدگان مرحله دوم آزمون دکتری 98 (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در دهه آخر اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.