آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99-98

 

پذیرش بدون کنکور در کاردانی به کارشناسی 97

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیمسال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی از یکشنبه ۲۶ اسفندماه ۹۷ آغاز شده و تا ۶ شهریورماه ۹۸ ادامه دارد که متقاضیان با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.org ثبت نام خود را کامل کنند.

متقاضیان پذیرش در این دوره می‌ توانند ۲۰ رشته محل را از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته شهرهای ارائه شده انتخاب کنند.

نحوه پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد 99-98

نحوه پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال اول 99-98 بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت. تمامی متقاضیان (دیپلمه‌های نظام قدیم، نظام جدید و همچنین دیپلمه‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

ثبت نام داوطلبان دیپلمه فنی حرفه‌ ای و یا کاردانش بدون کنکور دانشگاه آزاد 99-98

داوطلبان دیپلمه فنی حرفه‌ای و یا کاردانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی در دیپلم، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً درج کنند.

بر اساس ضوابط و مصوبات مربوط هر داوطلب می‌تواند بر اساس شرایط خود، متقاضی یکی از سهمیه‌های مصوب مندرج در دفترچه راهنما شود.

پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 99-98

برای پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 99-98، داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و یا داشتن مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) الزامی است.

پذیرش بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 99-98

برای پذیرش بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 99-98، داشتن مدرک دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه الزامی است.

ضریب تاثیر معدل در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد 

با توجه به اینکه پذیرش داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌ پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنها (ریاضی، تجربی و انسانی و…) متفاوت است و چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می‌شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که داوطلبان می‌توانند در این خصوص جدول ضریب تأثیر معدل در دفترچه راهنما را مطالعه کنند.

داوطلبان لازم است معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج کند چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آنها لغو می‌شود.
مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب است و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود قبولی وی در دانشگاه لغو و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می‌آید.