اعلام رشته ها و مواد امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 98

اعلام رشته ها و مواد امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 98

به گزارش خبرگزاری مهر، عناوین رشته های امتحانی، رشته و گرایش های پذیرنده دانشجو، دروس امتحانی هر رشته و ضرایب هر درس مطابق جداول مربوط به مواد امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 98 در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

شرایط پذیرش دانشجویان در کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط پذیرش دانشجویان در کنکور کارشناسی ارشد 98، براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مصوب 18اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش کنکور کارشناسی ارشد 98، صورت خواهد گرفت.

شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98 به شرح زیر می باشد:

تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی در صورتی که مشمول آئین نامه ابلاغی شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاون آموزشی وزارت علوم باشند، می توانند در آزمون شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه 98 فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه 98 خواهد بود.

ممنوعیت پذیرفته شدگان نهایی روزانه در کنکور کارشناسی ارشد ۹۷

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد 97 چه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۸ را نخواهند داشت.

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98

تمام شرایط و ضوابط پذیرش و رشته های امتحانی، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98 درج خواهد شد. 

در رشته های جدول زیر، از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل کرده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد.

ردیف

رشته های امتحانی

کد رشته

1

برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری

(کد ۱۳۵۰)

2

طراحی شهری

(کد ۱۳۵۱)

3

معماری

(کد ۱۳۵۲)

4

نمایش عروسکی

(کد ۱۳۵۶)

5

هنرهای نمایشی و سینما

(کد ۱۳۵۷)

6

هنرهای تصویری و طراحی

(کد ۱۳۵۸)

7

هنرهای موسیقی

(کد ۱۳۶۰)

8

طراحی صنعتی

(کد ۱۳۶۲)

9

طراحی پارچه و لباس

(کد ۱۳۶۴)

 
هر داوطلب علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه راهنما که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌ شود) می‌ تواند در یکی از رشته‌های امتحانی شناور که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت نام کند.