زمان پاسخگویی و تعداد سوالات کنکور سراسری 97

زمان پاسخگویی و تعداد سوالات کنکور سراسری 97

به گزارش مهر به نقل از مشاور عالی سازمان سنجش، زمان پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری 97 و تعداد سوالات هر دفترچه اعلام شد.

به هر بک از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی، یک پاسخنامه و دو دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و آزمون اختصاصی (شماره 2) در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. شماره داوطلبی و نام و نام خانوادگی هر داوطلب بر روی دو دفترچه درج و با C، D، E،F مشخص شده اند.

 

 

شخصی سازی دفترچه های کنکور سراسری 97

دفترچه های کنکور سراسری 97 برخی از دروس بر اساس داوطلبین شخصی سازی شده است (مختص هر داوطلب طراحی شده است) ولی دارای تنوع نیست. دفترچه های شخصی سازی شده عبارتند از:

  • دفترچه مربوط به درس معارف غیر اسلام مخصوص داوطلبان اقلیت های غیر دینی
  • درس زبان غیر انگلیسی در دروس عمومی تمام گروه های آزمایشی
  • دفترچه های مربوط به زبان تخصصی آلمانی و فرانسه در گروه آزمایشی زبان های خارجی
  • دفترچه های شماره 3 در گروه آزمایشی علوم تجربی (سوالات درس بهیاری) و در گروه آزمایشی علوم انسانی (سوالات درس اصول عقاید و فقه)

 

زمان پاسخگویی و تعداد سوالات عمومی کنکور سراسری 97

مدت زمان پاسخگویی دفترچه دروس عمومی کنکور 97 یکسان ولی از نظر محتوا تفاوت دارد. تعداد سوالات عمومی برای همه داوطلبان ۱۰۰ سوال است که باید در مدت ۷۵ دقیقه به آن پاسخ دهند.

ردیف

نام درس

تعداد سوالات

1

زبان و ادبیات فارسی

25

2

زبان عربی

25

3

فرهنگ و معارف اسلامی

25

4

زبان انگلیسی

25

مجموع سوالات

100

 

داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و دارندگان دیپلم علوم و معارف دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی هستند، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه های عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) باید به سئوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز پاسخ دهند.

 داوطلبانی که به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) پاسخ دهند.

 

 

 

زمان پاسخگویی و تعداد سوالات اختصاصی کنکور سراسری 97

زمان پاسخگویی به سوالات اختصاصی کنکور 97، در گروه های آزمایشی مختلف متفاوت است. زمان پاسخگویی به سوالات اختصاصی هر گروه آزمایشی را می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

ردیف

گروه آزمایشی

تعداد سوالات

مدت زمان پاسخگویی (دقیقه)

1

علوم ریاضی و فنی

135

175

2

علوم انسانی

180

165

3

علوم تجربی

170

175

4

هنر

160

165

5

زبان های خارجی

70

105

 

آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی کارت ورودی آن ها یکی از زبان های ایتالیایی و یا روسی است، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ (دفترچه آزمون اختصاصی) ندارند و باید پس از پایان آزمون عمومی نسبت به تحویل دفترچه شماره ۱، پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام کرده و جلسه آزمون را ترک کنند.

نمره منفی در کنکور 97

نمره منفی در کنکور 97 به این صورت است که برای هر پاسخ نادرست 1 نمره منفی و برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت در نظر گرفته می شود. اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ های آن سوال، نادرست محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

کنکور سراسری ۹۷ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می شود. داوطلبان باید در یک جلسه به  سوالات اختصاصی و عمومی خود پاسخ دهند.