دانش آموختگان علوم پزشکی
حذف آزمون علوم پایه از داروسازی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حمید اکبری  قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام نمود: بازنگری دکتری حرفه ای داروسازی ابلاغ شد و  آزمون علوم پایه از داروسازی حذف گردید و دانشجویان کارآموزی در صنعت را طی می نمایند.

دکتر حمید اکبری گفت: یکی از ویژگی های برنامه بازنگری شده دکتری حرفه ای داروسازی اینست که آزمون جامع علوم پایه از رشته داروسازی حذف  و دانشجویان داروسازی در سال پنجم در یک آزمون جامع شرکت می نمایند، همچنین بیشترین تغییراتی که در بازنگری برنامه آموزشی داروسازی انجام شده بر مبنای افزایش توانمندی و مهارت های حرفه ای می باشد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت  اضافه نمود: دانشجویان داروسازی سال آخر تحصیل خود در داروخانه ها مضغول به کار هستند در جهت اطمینان از توانمندی آنها برای ارائه خدمات ، در سال پنجم آزمون جامع داروسازی برای آنها قرار داده شده است.

وی درباره آزمون جامع داروسازی گفت: در این آزمون از دروس تخصصی داروسازی سئوال طرح می شود و برخلاف قبل که آزمون جامع علوم پایه در سال دوم برگزار خواهدشد و درس های علوم پایه تنها آزمون گرفته می شود، در بازنگری دکتری حرفه ای داروسازی، از دروس تخصصی داروسازی در سال پنجم آزمون گرفته خوهد شد و این آزمون ملی و کشوری می باشد.

دکتر حمید اکبری درمورد کارآموزی در صنعت برای دانشجویان داروسازی بیان نمود: کارآموزی در صنعت نیز در بازنگری آموزش داروسازی جامع تر و وسیع تر دیده می شود. دانشجویانی که ۸۰ واحد گذرانده باشند می توانند کارآموزی در صنعت و محیط را بگذرانند. به این ترتیب فرصت دانشجویان برای آشنایی با محیط بیشتر خواهد شد.

دکتر حمید اکبری گفت: در سایر برنامه های بازنگری شده نیز برنامه آموزش در محیط در اولویت کاری بازنگری قرار دارد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید