علوم پزشکی
جزئیات  ثبت نام در دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ شرایط ثبت نام و آزمون یازدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام گردید.

ثبت نام برای یازدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ دانشگاه علوم پزشکی تهران، از یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ آغاز و در پایان وقت چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۷ پایان می یابد.

داوطلبان می توانند در مهلت مقرر بر اساس توضیحات اعلام شده برای ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند. تاریخ احتمالی برگزاری آزمون هفته آخر خرداد ماه ۹۷ می باشد.

داوطلبان ورود به این دوره باید واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران می باشد.

داوطلبان باید فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند.

 حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال تمام است. تبصره: مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می گردد.

معدل کل دیپلم ۱۸ و بالاتر است. تبصره: در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف قابل قبول می باشد.

معدل مقطع کارشناسی ۱۶ و بالاتر می باشد. تبصره: دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از بند ۴ و ۵ شرایط ورود به دوره معاف می باشند.

داوطلبان باید واجد مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول اعلام شده باشند.

تبصره: ارائه مدرک زبان انگلیسی جهت شرکت در مرحله دوم (مصاحبه و ارزیابی فراشناختی) لازم می باشد در غیر این صورت از شرکت داوطلب در مرحله دوم جلوگیری خواهد شد.

قبولی در آزمون چند مرحله ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله شرایط پذیرش می باشد.

تبصره: دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت کنند و حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز کنند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است)

آزمون ورودی از دو آزمون کتبی (آزمون شبه MCAT در سطح کاربردی و با سنجش مفاهیم حل مسئله، تفکر انتقادی، دانش علوم طبیعی، رفتاری و اجتماعی و اصول لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی) و مصاحبه و ارزیابی فراشناختی تشکیل می شود.

آزمون کتبی هم حد نصابی و هم رقابتی می باشد. از بین کسانی که حد نصاب قبولی را آورده اند. حداکثر تا دو برابر تعداد پذیرش از بالاترین نمرات برای ورود به مرحله مصاحبه و ارزیابی فراشناختی دعوت می شوند.

حداقل حد نصاب آزمون کتبی ۵۰ درصد کل نمره است. در مرحله مصاحبه و ارزیابی فراشناختی نیز داوطلب باید حداقل ۵۰ درصد نمره را کسب کند تا وارد رقابت و ارزیابی نهایی شود.

مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی شامل بررسی توانایی های فراشناختی و تفکر انتقادی است که با استفاده از ابزارهایی نظیر مصاحبه ساختارمند و پرسشنامه های استاندارد و غیره انجام می گیرد.

پذیرش نهایی حداکثر به تعداد نصف پذیرفته شدگان آزمون کتبی و بر اساس جدول زیر است:

معیار درصد
نتیجه آزمون کتبی ۵۰ درصد
نتیجه مصاحبه و ارزیابی های فراشناختی ۵۰ درصد

پذیرفته شدگان نهایی به دوره پزشکی عمومی وارد می شوند.

واحدهای درسی گذرانده شده در مقطع قبلی مطابق آیین نامه های مربوطه بررسی و در صورت پذیرفته شدن از گذراندن مجدد آنها معاف خواهند شد.

دانشجوی پذیرفته شده از مقطع کارشناسی در سایر موارد تابع برنامه آموزشی و آیین نامه آموزشی دوره دکترای عمومی پزشکی مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی می باشد.

 

فهرست مدارک زبان انگلیسی مورد قبول برای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی:
نام مدرک زبان حدنصاب قبولی توضیحات
MHLE ۵۰  
MCHE ۵۰  
MSRT ۵۰  
 TBT)TOEFL) ۴۸۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش و آموزش کشور
 IBT)TOEFL) ۶۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش و آموزش کشور
IELTS ۵۰ اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش و آموزش کشور
TOLIMO ۴۸۰  
MELAB ۷۰  

دانشجویان موضوع آیین نامه استعدادهای درخشان عبارتند از:

الف)  برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

ب ) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

ج ) برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

د ) مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه های مربوطه.

ه ) دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

و) دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام شده است.

ح) برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداهای درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاهها.

همین الان می توانید ثبت نام کنید