علوم پزشکی
نتایج آزمون های ارشد و دکتری گروه پزشکی در نیمه دوم شهریور اعلام می شود

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3 گام به نقل از مهر؛ دکتر محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نمود: زمان اعلام نتایج آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی نیمه دوم شهریورماه می باشد.

مراحل مصاحبه برای برخی از رشته های دکتری تخصصی به تازگی پایان یافته و مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد در هفته پیش انجام تمام شد، نتایج نهایی پذیرش در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی در نیمه دوم شهریورماه اعلام می گردد.

آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) پنجشنبه چهارم خرداد ۹۶ برگزار گردید.

۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون ثبت نام نمودند که از میان حدود ۱۰ هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر یعنی به میزان دوبرابر برای مصاحبه معرفی شدند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) را حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر می باشد.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه برگزار گردید و از نزدیک ۸۰ هزار داوطلب ثبت نام کننده حدود ۵۷ هزار نفر در جلسه آزمون حضور داشتند.

از میان شرکت کنندگان در آزمون، ۲۸ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی  گفت: ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ را حدود ۷ هزار نفر می باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید