جلسه کنکور
۱۳ مرداد آزمون دوره های کاردانی نظام جدید 

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود: جزئیات آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی سال ۹۶ ابلاغ گردیده و این آزمون ۱۳مرداد برگزار خواهد شد.

ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره های  کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی سال ۹۶ با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز چهارشنبه ۳ خراد ۹۶ پایان یافت، برای شرکت در این آزمون ۱۹۸ هزار ۷۲ داوطلب ثبت نام نمودند.  

از این تعداد ۸۵ هزار ۹۳۸ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۳۴ نفر مرد، به عبارت دیگر ۴۳.۳۹ در صد ثبت نام کنندگان زن و ۵۶.۶۱ در صد آنان مرد می باشند.

حسین توکلی گفت: طبق ضوابط پذیرش دوره های  کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی سال ۹۶ برای ۴۲ کد رشته امتحانی صورت می گیرد و پذیرش در ۳۱ کد رشته امتحانی از ۴۲ کد رشته  امتحانی به شرح مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه منتشره سازمان سنجش آموزش کشور منحصرا براساس سوابق تحصیلی انجام می شود.

مشخص است که آزمون برای داوطلبان  ۳۱ کد رشته امتحانی مذکور برگزار نمی شود و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم می باشد.

وی گفت: تعداد داوطلبان ۳۱ کد رشته امتحانی مذکور جمعا ۴۰ هزارو ۴۲۷ نفر است که از این تعداد ۱۴ هزارو ۹۰۳ نفر زن و ۲۵ هزار ۵۲۴ نفر مردمی باشند به عبارت دیگر ۳۶.۸۶ درصد ثبت نام کنندگان زن و ۶۳.۱۴ درصد ثبت نام کنندگان مرد می باشند.

حسین توکلی بیان نمود: پذیرش در ۱۱ کد رشته امتحانی دیگر از ۴۲ کد رشته امتحانی طبق نمرات آزمون و مطابق جداول شمارهای یک، دو و سه مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام می باشد.

حسین توکلی گفت: تعداد داوطلبان متقاضی ۱۱ کد رشته امتحانی مذکور جمعا ۱۵۷ هزار ۶۴۵ نفر می باشد که از این تعداد ۷۱ هزار و ۳۵ نفر زن و ۸۶ هزارو ۶۱۰ نفر مرد هستند، به عبارت دیگر ۴۵.۰۶ درصد ثبت نام کنندگان زن و ۵۴.۹۴ درصد ثبت نام کنندگان مرد می باشند.

وی افزود: کارت شرکت در آزمون داوطلبان ۱۱ کد رشته امتحانی، روز سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و بنابراین داوطلبان ذی ربط باید روز سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۱۲ مرداد ۹۶ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و ضمن مشاهده کارت شرکت در آزمون خود نسبت به دریافت پرینت آن و برگ راهنمای  مربوط اقدام نمایند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: طبق برنامه زمانی اعلام شده آزمون دوره های  کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی سال ۹۶ برای ۱۱ کدرشته امتحانی که پذیرش آنها براساس آزمون است در روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.

طبق برنامه زمانی پیش بینی شده، فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در دهه آخر شهریورماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید