جلسه کنکور
سه شنبه اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان نمود: اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ به صورت کارنامه در روز سه شنبه ۱۶ خرداد می باشد و داوطلبان از ۲۰ خرداد می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

طبق برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم گردید و این کارنامه در سه شنبه ۱۶ خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.

داوطلبانی که طبق اعلام نتایج اولیه و کارنامه منتشر شده، مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می شوند باید  از روز شنبه ۲۰ خرداد طبق اطلاعیه ای که همزمان با اعلام نتایج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد نسبت به انتخاب کد رشته محل های خود از میان کد رشته های مجاز اقدام نمایند.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در ۱۳۲ کدرشته امتحانی در ۶ گروه آزمایشی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی برگزار گردید.

جهت شرکت در این آزمون تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام نمودند که از این تعداد ۴۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر زن و ۴۴۷ هزار و ۸۶۲ نفر مرد بودند. از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب این آزمون تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم اعلام نمودند.

با توجه به تعداد داوطلبان ثبت نام کننده و آمار علاقمندان به رشته امتحانی دوم، تعداد ۹۴۹ هزار و ۹۷۸ کارت ورود به جلسه آزمون صادر گردید که از این تعداد ۴۶۳ هزار و ۴۰ کارت برای زنان و ۴۸۶ هزار و ۹۳۸ کارت برای مردان صادر گردید.

حسین توکلی افزود: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حضور داشتند و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب غیبت داشتند. در واقع ۸۰.۵۱ درصد افراد در جلسه آزمون حاضر و ۱۹.۴۹ درصد آنان غیبت داشتند.

دکتر توکلی افزود: از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۳۵۷ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۴۹ هزار و ۲۶۱ نفر زن هستند. از این تعداد، ۵۶ هزار و ۸۸۴ داوطلب برای شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم حضور داشتند.

شرکت کنندگانی که مجاز به انتخاب رشته شدند و علاقمند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی می باشند باید طبق اطلاعیه ای که از سوی دانشگاه آزاد به اطلاع آنها می رسد در مهلت مقتضی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمودند و به ترتیب اولویت علاقه آنها را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نمایند.

دکتر توکلی گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد بیش از ۱۶۰ هزار نفر اعلام گردید که البته این ظرفیت هنوز نهایی نگردید.

همین الان می توانید ثبت نام کنید