جلسه کنکور
آغاز رقابت داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۶ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز پنجشنبه ۷ اردیبهشت با برگزاری آزمون در ۱۱ کدرشته و ۳۶۲ هزار داوطلب آغاز گردید.

این آزمون‌ از امروز پنجشنبه آغاز و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار می گردد و تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب در این دوره برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی ثبت نام نمودند.

از این میان، تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد می باشند.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب، تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته امتحانی اول، علاقمندی خود را نیز به کد رشته امتحانی دوم اعلام نمودند. در مجموع برای داوطلبان ثبت نام کننده و علاقمندان به کدرشته امتحانی دوم ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادر گردید.

از تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادره، تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت برای داوطلبان مرد صادر گردید.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین اولین مرحله بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی برای داوطلبان ۱۳۲ کدر شته امتحانی در صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای ۶ گروه آموزشی برگزار می گردد.

آزمون داوطلبان ۱۱ کدرشته شامل ۱۱۵۶ (آماد)، ۱۱۳۴ (مجموعه حسابداری)، ۱۱۳۳ (مجموعه روانشناسی)، ۱۱۲۴ (مجموعه زبان آلمانی)، ۱۱۲۲ (مجموعه زبان روسی)، ۱۱۱۷ (مجموعه علوم تربیتی)، ۱۱۴۲ (مجموعه مدیریت)، ۱۲۵۱ (مجموعه مهندسی برق)، ۱۲۶۷ (مجموعه مهندسی مکانیک)، ۱۱۵۷ (مدیریت بحران)، ۱۱۴۳ (مشاوره) در حوزه های امتحانی مربوط برای تعداد ۳۶۲ هزار و ۸۳۵ داوطلب که ۱۷۹ هزار و ۷۶۸ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۶۷ نفر مرد می باشند، در صبح پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۹۶ آغاز گردید.

در بعد از ظهر پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۹۶ نیز آزمون ۶۳ کدرشته امتحانی (کدرشته های امتحانی شناور) برای ۱۳۷ هزار و ۴۰۹ داوطلب که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۶۶ نفر زن و ۷۳ هزار و ۵۴۳ نفر مرد هستند، برگزار می گردد.

اولین مرحله آزمون بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶، در ۲۲ رشته برگزار می گردد.

پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کد رشته‌ های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده می شود.

همین الان می توانید ثبت نام کنید