جلسه کنکور
آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه پانزدهم و جمعه شانزدهم تیرماه ۹۶ برگزار می شود

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان نمود: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۵ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۵ پایان می یابد.

آزمون سراسری سال ۹۶ در جهت پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه،  نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۵ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۵ پایان می یابد.

دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون سراسری سال ۹۶ به همراه اطلاعیه ثبت نام این سازمان از روز دوشنبه ۱۸ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۶ باید در این مهلت به سایت سازمان سنجش مراجعه و ضمن مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام و اطلاعیه منتشره، در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دکتر توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه پانزدهم و جمعه شانزدهم تیرماه ۹۶ در حوزه های امتحانی برگزار می شود.

کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تمامی داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبان از یکشنبه یازدهم تا چهارشنبه چهاردهم تیرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان نمود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شوند برحسب مورد باید نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون گروه های آزمایشی دوم و یا سوم خود اقدام نمایند.

آزمون سراسری سال ۹۶ برای تمام گروه های آزمایشی پنج گانه در یک مرحله برگزار می گردد و در یک جلسه به سئوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می دهند.

دکتر توکلی گفت: سئوالات عمومی و اختصاصی برای تمامی داوطلبان به صورت تستی و چهارگزینه ای می باشد و سئوالات از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون به عنوان منابع طرح سئوال اعلام می شود، طراحی می گردد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید