تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد
برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر در ۱۵ بهمن

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود: ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور ثبت نام نمودند که در ۱۵ بهمن باهم رقابت می نمایند.

در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ دانشگاه پیام نور، تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب ثبت نام نمودند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۶۲ نفر زن و ۲۸ هزار و ۶۰۴۴ نفر مرد می باشند، یعنی ۴۷.۸۷ درصد زن و ۵۲.۱۳ درصد داوطلبان مرد می باشند.

این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهرماه ۹۵ فراگیر پیام نور که تعداد ۶۴ هزار و ۵۴۳ نفر بوده است، تعداد ۹ هزار و ۶۷۷ نفر یا به عبارت دیگر ۱۵ درصد کاهش داشته است.

حسین توکلی افزود: از تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب، تعداد ۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۱ هزار و ۵۱۹ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۳ هزار و ۶۸۳ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۲۸۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد ۱ هزار و ۲۱۹ نفر در گروه هنر ثبت نام نمودند.

کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای آن روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن تا ساعت ۲۴ روز پنحشبنه ۱۴ بهمن با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت برگه راهنما اقدام نمایند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: طبق برنامه پیش بینی شده آزمون فراگیر کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ (نوبت هفدهم) دانشگاه پیام نور صبح روز جمعه ۱۵ بهمن با تعداد ۵۴ هزار داوطلب برای پذیرش در یک هزار و ۴۰۰ رشته محل و در بیش از ۱۹۰ رشته - گرایش و در ۵ گروه آموزشی، در ۸۲ شهر مختلف برگزارخواهد شد.

جهت حضور در جلسه آزمون اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه و پرینت کارت ورود به جلسه الزامی می باشد.

دکتر توکلی گفت: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ آغاز می شود و درب های آزمون نیم ساعت قبل از فرآیند بسته می شود ، داوطلبان پیش از این زمان در جلسه آزمون حضور یابند.

همه سئوالات آزمون تستی چهارگزینه ای می باشد و برای پاسخ های غلط نمره منفی منظور نمی شود. اگر برای هر سئوال بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ های آن سئوال غلط محسوب می شود و امتیازی به داوطلب داده نمی شود.

همین الان می توانید ثبت نام کنید