ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد علوم تغذیه وزارت بهداشت
پذیرش دانشجو در رشته «ترافیک و سلامت» دانشگاه تبریز

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر سعید اصلان‌آبادی دبیر کلان منطقه 2 آمایشی وزارت بهداشت  بیان نمود: برنامه داریم وزارتخانه بهداشت دانشجو در رشته «ترافیک و سلامت» جذب نماید و این رشته برای اولین بار در دوره‌ کارشناسی ارشد و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه‌اندازی می شود.

کلان منطقه آمایشی 2 وزارت بهداشت به 4 دانشگاه علوم پزشکی شامل دانشگاه‌ های علوم پزشکی تبریز، ارومیه، اردبیل و مراغه تقسیم‌ بندی گردیده، که این دانشگاه‌ها علاوه بر 11 ماموریت مشترک خود، موظف می باشند 4 ماموریت ویژه نیز در حوزه علوم پزشکی انجام دهند و در خصوص آن تصمیم‌ گیری نمایند.

بررسی و تصمیم‌ گیری در خصوص موضوعات «حوادث ترافیکی سلامت»، «رویکردهای زیست‌ محیطی»، «روانپزشکی و روانشناسی» و در نهایت  «کاربرد داروسازی» چهار نوع ماموریت ویژه‌ای می باشد که وزارت بهداشت به دانشگاه‌های کلان‌ منطقه آمایشی 2 واگذار نمود. در واقع همه این ماموریت‌ ها بعلت قدمت، تخصص و کارهایی که دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه صورت گرفته ، متحول گردید.

دکتر سعید اصلان آبادی گفت: دانشگاه‌ های تحت پوشش این کلان‌منطقه در دو ماموریت محول شده یعنی رویکردهای زیست‌ محیطی و حوادث ترافیکی سلامت اقدامات بسیار سازنده و کاربردی انجام گرفته، به طوری که در حوزه حوادث ترافیکی تصمیم به راه‌اندازی رشته «ترافیک و سلامت» در دوره کارشناسی ارشد گرفته شد. هم اکنون برنامه آموزشی این رشته تصویب گردید و از سال آینده دانشجو پذیرش می نماییم.

علاوه بر راه‌اندازی رشته فوق، رشته‌ های جدیدی نیز در زمینه زیست‌ محیط در حال تصویب می باشد که برنامه آموزشی برخی رشته‌ های مرتبط به وزارت بهداشت ارسال گردیده، در صورت تایید این رشته‌ ها راه‌اندازی  و پذیرش دانشجو صورت می گیرد.

دکتر سعید اصلان آبادی افزود: حدود 17 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف علوم پزشکی در کلان منطقه آمایشی 2 مشغول به تحصیل می باشند که یک‌ سوم این دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دوره‌ کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌ نمایند.

برنامه تحول آموزش پزشکی حرکت منسجم و هدفمندی را در دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور ایجاد  نمود که طبق آن نقشه راه هر دانشگاه مشخص گردیده و نتیجه این حرکت عظیم طی چند سال آینده مشخص می گردد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید