جلسه کنکور
کاهش داوطلبان کنکور ارشد و افزایش متقاضیان دکتری

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود: آمار داوطلبان دکتری افزایش داشته و  داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ نسبت به سالهای گذشته با کاهش ثبت نام مواجه بود.

طبق آماری که تاکنون به ثبت شده، آمار داوطلبان آزمون  کارشناسی ارشد علیرغم یکی شدن آزمون های ارشد دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد، نسبت به سال های گذشته کاهش داشت.

تعداد ۷۵۹ هزار و ۸۷۲ داوطلب در سال ۹۵ برای پذیرش در سال ۹۶ ثبت نام نمودند در حالی که در سال گذشته تعداد ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب و در دو سال گذشته (ثبت نام در بهمن ۹۳ و پذیرش در مهر ۹۴) تعداد ۸۱۲ هزار و ۸۱۲ داوطلب ثبت نام نمودند.

دکتر توکلی گفت: درصورتیکه امسال یک آزمون ارشد برای پذیرش در همه دانشگاه ها و از جمله دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد و سال های گذشته دو آزمون مجزا برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد برگزار می گردید.

حسین توکلی درباره میزان داوطلبان آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیز گفت: آمار ثبت نام داوطلبان در آزمون های دکتری نشان می دهد که با توجه به اینکه آزمون دکتری نیز امسال ادغام گردید و تنها یک آزمون برای پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد برگزار خواهد شد، تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی گفت: سال ۹۴ که آزمون دکتری برای پذیرش در دانشگاه های دولتی بود  ۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب ثبت نام نمودند که این میزان با افزایش ۵۰ هزار نفری، در دکتری سال ۹۵ با تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۷۰ نفر به ثبت گردید.

همین الان می توانید ثبت نام کنید