علوم پزشکی
رای دیوان درباره تحصیل داوطلبان پزشکی توسط وزارت بهداشت اجرا می شود

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت بیان نمود: رای دیوان عدالت اداری درباره تحصیل داوطلبان پزشکی اجرا می نماییم.

به گفته قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت رای دیوان عدالت اداری درباره ادامه تحصیل داوطلبان در دوره های روزانه و آموزش رایگان دانشگاه ها لازم الاجرا می باشد و  وزارت بهداشت آن را اجرا می نماید.

دیوان مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت را ابطال نمود که به منظور اجرای رای دیوان شورای عالی برنامه ریزی تشکیل می شود و درباره اجرای رای تصمیم گیری خواهد شد.

وی بیان نمود: در زمان تصویب آیین نامه نحوه ادامه تحصیل داوطلبان در دوره های روزانه دلایلی داشتیم و عنوان کردیم که منابع کشور محدود می باشد و تحصیل رایگان برای یک مقطع امکان پذیر می باشد که البته با توجه به رای دیوان این موضوع را  بررسی مجدد می کنیم. 

دیوان عدالت اداری در ۷ آذرماه ۹۵ طبق شکایت تعدادی از داوطلبان رشته های پزشکی رایی را صادر نمود. طبق این رای، داوطلبانی که پیش از این یکبار از آموزش رایگان استفاده نمودند مجدد می توانند در دوره روزانه رایگان ادامه تحصیل نمایند و اجباری به تحصیل در دوره های شهریه پرداز نمی باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید