جلسه کنکور
تکمیل ظرفیت کنکور۹۵ پذیرش  ۱۳ هزار نفر صورت می گیرد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش ییان نمود: ۱۳ هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۵ پذیرش می شوند، افرادی که در آزمون ثبت نام نمودند یا ننمودند می توانند در این مرحله شرکت نمایند.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام ظرفیت رشته های جدید و تکمیل ظرفیت برای برخی از کدرشته های دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه) و سایر دوره های دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در کنکور سال ۹۵ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد.

همه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به نتیجه کارنامه اولیه) بر اساس ضوابط، شرایط اطلاعیه، دفترچه های راهنمای شماره یک و دو و سایر اطلاعیه ها می توانند در روزهای ۲۳ تا ۲۶ آبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق و اطلاع از کدرشته محل های مربوط نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

هر داوطلب می تواند ۵۰ کد رشته محل را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت نماید.

در آن دسته از کدرشته های تحصیلی که پذیرش آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد، متقاضیان اعم از اینکه در آزمون ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده اند و یا حتی در آزمون ثبت نام نکرده اند، امکان ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۵ را دارند.

دکتر حسین توکلی افزود: افرادی که آزمون سراسری  ۹۵ ثبت نام و شرکت ننمودند باید در این مرحله برای ثبت نام ۱۸۰ هزار ریال (۱۸ هزار تومان) بابت هزینه ثبت نام پرداخت نمایند.

دکتر توکلی به میزان ظرفیت پذیرشی که در این مرحله از سوی دانشگاه ها اعلام شده اشاره نمود و افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرحله  ۱۳ هزار و ۶۷۲ نفر اعلام گردید که ۶ هزار و ۴۱۵ نفر در دوره روزانه، ۳ هزار و ۳۵۲ نفر در دوره شبانه، ۲۰۷ نفر در دوره نیمه حضوری، ۲ هزار و ۸۳۰ نفر در فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۱۱ نفر در پردیس خودگردان و ۷۵۷ نفر در دوره مجازی دانشگاه های دولتی می باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید