اگرواکولوژیک
واحد علوم و تحقیقات، پیشرو در توسعه علمی منابع طبیعی و کشاورزی کشور

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر هادی کیادلیری رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی مراسم افتتاح مرکز تحقیقات سربندان دماوند بیان نمود: واحد علوم و تحقیقات همواره در عرصه توسعه علمی و حفظ وصیانت از منابع طبیعی و کشاورزی پیشگام بوده و می باشد.

رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و به خصوص واحد علوم و تحقیقات رسالت خود می‌داند که با توجه به بودجه، شرایط جغرافیایی و مرحله‌ای از توسعه که ایران در آن قرار دارد، تحقیقاتی را صورت دهد که علاوه بر کاربردی بودن بتواند در تزریق علم و ثروت در اجرا و پر کردن شکاف بین بخش تحقیقات و اجرا مفید و موثر واقع گردد.

کشاورزی و منابع طبیعی دو مقوله مهم در کشور می باشند که متأسفانه دچار چالش‌های زیادی نظیر خشکسالی، تخریب و ... می باشند، ایجاد ارتباط بین روستاییان، کشاورزان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و در نهایت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر اهداف ایجاد مرکز تحقیقات سربندان می باشد.

دکتر هادی کیادلیری گفت: مرکز تحقیقاتی سربندان در 10 هکتار مساحت ایجاد شده است که هفت هکتار آن اختصاص به کشت درختان میوه دارد، ساختمان این مرکز شامل 2 بلوک 10 هزار متری، 10 آزمایشگاه، 19 خوابگاه دانشجویی، کتابخانه، کلاس‌های آموزشی و ... می باشد. از ویژگی‌های مرکز تحقیقات می‌توان به منطقه‌ای که در ‌آن ایجاد شده است، اشاره کرد که شامل 10 هزار هکتار درختان میوه و 5 هزار هکتار بخش زراعت می باشد. این ویژگی خود موجب افزایش ارتباط و تعامل بین دانشگاه و کشاورزان و روستاییان منطقه می گردد.

دکتر هادی کیادلیری تاکید نمود: بحث آب و خاک، علوم دامی و میکروبیولوژی و راه‌اندازی شرکتهای دانش‌بنیان نظیر چوب پلاستیک که بحثی نوین در ایران می باشد، نیز در فاز اول راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی مد نظر می باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید