جلسه کنکور
اعلام نهایی نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهریورماه

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: طبق آمار اولیه تعداد ۴۹۷ هزار و ۳۲۶ داوطلب کدرشته های با آزمون و تعداد ۴۹ هزار و ۵۱۰ داوطلب کدرشته های بدون آزمون را انتخاب نمودند.

در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام نمودند که این آمار نسبت به سال ۹۴ تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۲ نفر کاهش داشت.

۷۷۲ هزار و ۹۸۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۸۷ هزار و ۴۵۵ داوطلب غیبت داشتند، به عبارتی ۸۹.۸۴ درصد داوطلب حاضر و ۱۰.۱۶ درصد آنان غیبت داشتند.

طبق ضوابط و با توجه به ظرفیت پذیرش، همه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۵ مجاز به انتخاب رشته بودند.

دکتر توکلی افزود: از میان ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون و مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۵۳۱ هزار و ۹۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته های روزانه و شبانه شدند و بقیه برای سایر دوره های آموزش عالی مجاز گردیدند. داوطلبانی که برای دوره های روزانه و شبانه مجاز بودند نیز در سایر دوره هایی که علاقمندی خود را اعلام کرده بودند مجاز گردیدند.

وی گفت: نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم گردید و کارنامه کلیه داوطلبان از روز چهارشنبه ۲۰ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد، مجازین به انتخاب رشته با رعایت ضوابط از شنبه ۲۳ مرداد و با در نظر گرفتن مهلت تعیین شده تا ۳۱ مرداد نسبت به رشته های مورد علاقه خود اقدام نمودند.

دکتر توکلی افزود: طبق آمار اولیه تعداد ۴۹۷ هزار و ۳۲۶ داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته های با آزمون و ۴۹ هزار و ۵۱۰ داوطلب نسبت به انتخاب به کدرشته های بدون آزمون اقدام نمودند که آمار نهایی در فرصت های بعدی اعلام می گردد.

دکتر توکلی بیان نمود: طبق برنامه زمانی پیش بینی شده نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهریورماه اعلام خواهد شد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید