بهداشت دهان و دندان
ظرفیت پذیرش رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزایش یافت

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام نمود: ظرفیت پذیرش رتبه های برتر کنکور در این دانشگاه افزایش داشته است و هرساله 60 تا 70 نفر از رتبه های تک و دو رقمی کنکور دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای تحصیل خود انتخاب می نمایند، امیدوارم امسال نیز با ارتقاء جایگاه بین المللی دانشگاه و افزایش ظرفیت پذیرش تعداد بیشتری از این افراد وارد دانشگاه گردند و به تحصیل ادامه دهند.

جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی‌ های بین المللی خوب و رضایت بخش می باشد و خوشبختانه این دانشگاه علی رغم همه مشکلاتی که دارد در آخرین رتبه بندی تایمز توانست رتبه خود را بین 500 تا 600 حفظ کند. در واقع این دانشگاه تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور می باشد که در این رتبه بندی قرار دراد.

 10 هزار دانشگاه علوم پزشکی در دنیا می باشند که 800 دانشگاه اول در رتبه بندی تایمز قرار دارند که در آخرین رتبه بندی 8 دانشگاه از ایران منتخب شدند و دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاه حوزه پزشکی بود که در این رتبه بندی قرار گرفت.

همچنین سال گذشته زیر گروه ها نیز در رتبه بندی تایم قرار گرفتند که دانشگاه علوم پزشکی تهران از بین 800 دانشگاه صاحب رتبه در این رتبه بندی توانست رتبه 75 را کسب نمایند ولی امسال تنها امتیازات در این رتبه بندی ذکر گردید که در حوزه آموزش نیز بیشترین امتیاز را کسب نمودیم.

دکتر علی جعفریان اعلام نمود: خوشبختانه موفقیت های تحصیلی دانشجویان دوره‌ های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران جایگاه قبلی خود را حفظ نموده و امیدواریم همانند سال‌های گذشته که 60 تا 70 نفر از 100 نفر برتر کنکور دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند، امسال نیز دانش آموزان رتبه های برتر کنکور سراسری این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب نمایند.

توقف پذیرش دانشجوی شهریه‌ای در دانشکده پزشکی تهران

دکتر علی جعفریان بیان نمود: پذیرش دانشجو در پردیس پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران متوقف گردیده و از امسال دانشجوی شهریه‌ای در دانشکده پزشکی پذیرش نمی گردد و به همان ظرفیت دانشجوی بین المللی جذب می نماییم. هم اکنون تعداد دانشجویان بین المللی 60 نفر است و در نظر داریم تا سقف 75 دانشجو افزایش نماییم.

یکی از دلایل توقف پذیرش دانشجوی شهریه‌ای در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران این می باشد که بتوانیم ظرفیت را برای جذب رتبه های برتر کنکور افزایش نماییم. زیرا دانش آموزان درجه یک کنکور دانشکده پزشکی این دانشگاه را انتخاب می‌ نمایند و امسال تا رتبه 200 کنکور می تواند وارد این دانشگاه شود.

همین الان می توانید ثبت نام کنید