تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد
کنکور امسال در پیام نور و علوم انسانی بیشترین پذیرش را دارد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مختلف گروه های آزمایشی پنج گانه آزمون سراسری سال ۹۵ در مجموع ۷۵۰ هزار ۲۶۹ نفر است که بیشترین میزان به دانشگاه پیام نور اختصاص دارد.

ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مختلف گروه های آزمایشی پنج گانه آزمون سراسری سال ۹۵ در مجموع ۷۵۰ هزار ۲۶۹ نفر می باشد و بیشترین میزان به دانشگاه پیام نور اختصاص یافته،  که البته این میزان غیر از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی  می باشد.

ظرفیت دوره های مختلف به ترتیب از بیشترین ظرفیت به کمترین میزان شامل ۳۸۷ هزار و ۲۳۰ نفر در دانشگاه پیام نور، ۱۹۷ هزار و ۴۳۰ نفر در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ۱۲۹ هزار و ۵۱۶ نفر در دوره روزانه، ۲۹ هزار و ۱۵۹ نفر در دوره شبانه، ۳ هزار و ۵۸۴ نفر در پردیس خودگردان، ۱ هزار و ۵۶۰ نفر در دوره مجازی غیرانتفاعی، ۱ هزار و ۴۴۰ نفر مجازی دانشگاه های دولتی، ۳۰۰ نفر در نیمه حضوری و ۵۰ نفر در دوره های مشترک می باشد.

از تعداد ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ داوطلب در جلسه آزمون حضور داشتند که از این تعداد ۴۶۰ هزار و ۷۸۶ نفر زن و ۳۱۲ هزار و ۱۹۶ نفر مرد بودند.

در جلسه این آزمون ۸۷ هزار و ۴۵۵ داوطلب نیز غیبت داشتند. بعبارتی ۸۹.۸۴ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۱۰.۱۶ درصد داوطلبان غیبت داشتند.

بیشترین ظرفیت پذیرش به گروه علوم انسانی با تعداد ۲۹۸ هزار و ۹۴۷ نفر و گروه علوم ریاضی و فنی با تعداد ۲۵۳ هزار و ۴۲ نفر اختصاص دارد. ظرفیت پذیرش در گروه علوم تجربی ۱۵۵ هزار و ۶۷۹ نفر، در گروه زبان های خارجی ۲۳ هزار و ۱۹ نفر و در گروه هنر ۱۹ هزار و ۵۸۲ نفر می باشد.

جدول ظرفیت پذیرش به تفکیک گروه های آزمایشی و آمار داوطلبان حاضر در جلسه کنکور

گروه های آزمایشی پنجگانه تعداد داوطلب ثبت نام کننده تعداد داوطلب حاضر در جلسه ظرفیت پذیرش
علوم ریاضی و فنی ۱۶۲ هزار و ۷۳۱ ۱۵۰ هزار و ۱۳۲ ۲۵۳ هزار و ۴۲
علوم تجربی ۵۱۹ هزار و ۷۷۴ ۴۶۵ هزار و ۳۷۲ ۱۵۵ هزار و ۶۷۲
علوم انسانی ۱۶۱ هزار و ۷۶۷ ۱۴۳ هزار و ۴۴۲ ۲۹۸ هزار و ۹۴۷
هنر ۹ هزار و ۹۶۷ ۸ هزار و ۱۸۲ ۱۹ هزار و ۵۸۲
زبان های خارجی ۶ هزار و ۱۹۸ ۵ هزار و ۸۵۴ ۲۳ هزار و ۱۹
جمع کل ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ ۷۵۰ هزار و ۲۶۹