بورسیبه دکتری
برگزاری کنکور دکتری ۹۶ اسفندماه

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  دکتر ابراهیم خدایی اعلام نمود: کنکور دکتری سال ۹۶ قرار بود در آبان ماه سال جاری برگزار گردد ولی به آبان ماه نمی رسیم لذا  آزمون دکتری اسفندماه ۹۵ برگزار خواهد شد.

تصمیم نهایی درباره اعتبار آزمون سال ۹۵ که پیش از این قرار بود به مدت دو سال معتبر باشد منوط به تصمیم گیری در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی  می باشد.

با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره کنکور دکتری، آزمون تاثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت و دروس نیز به صورت تخصصی می باشد. در واقع از شکل آزمون عمومی خارج شده و آزمون نیمه تخصصی خواهد بود.

در واقع آزمون های سال ۹۵ و ۹۶ قابل مقایسه نمی باشد اما شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره اعتبار آزمون ها تصمیم گیری شود.

در قانون مجلس یک بندی درج شده است که تعداد آزمون ها و میزان اعتبار آنها را شورا تایید می کند و معادل سازی دو آزمون یک کار تخصصی است که پس از مشخص شدن نتیجه جلسه اعلام می شود.

دانشگاه ها در مورد کنکور دکتری سال ۹۵ نیز باید تا ۲۸ مرداد ماه اسامی را به سازمان سنجش اعلام کنند و پرتال مخصوص به خود را تکمیل کنند. تایید نهایی توسط خود دانشگاه ها انجام می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور: نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۹۵ از سوی دانشگاه ها اعلام می گردد و اعلام نتایج دکتری از طریق سازمان سنجش صورت نمی گیرد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید