آزمون
برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها در زمستان۹۵

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم بیان نمود: براساس توافق انجام شده با سازمان مدیریت برای تامین نیروی  انسانی دانشگاه‌ های سراسر کشور آزمون استخدامی فراگیر در بهمن و یا اسفند ۹۵ برگزار می‌ گردد.

سالی که گذشت، سال خوبی برای دانشگاه‌های کشور نبود چراکه به دلیل مشکلات مالی دولت تخصیص اعتبارات دانشگاه ها بصورت کامل محقق نگردید و همین امر باعث برزو مشکلاتی در این حوزه گردید.

یکی از برنامه‌های امسال وزارت علوم افزایش تخصیص اعتبارات تجهیز و تامین دانشگاه‌ها می باشد، امسال حدود ۲۰۰ درصد در حوزه تامین اعتبارات بخش تامین و تجهیز رشد داشتیم چراکه نگاهمان این است که تعمیر، نگهداری و بهسازی بهتر از ساخت دوباره امکانات و تجهیزات می باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: هر چند در سال ۹۵ اعتبار ویژه‌ای برای بخش پژوهش در نظر گرفته شده است اما تا امروز این اعتبار محقق نشده است.

وی بیان نمود: دو ماه پیش برای تدوین لایحه بودجه ۹۶ کارگروهی از جامعه دانشگاهی تشکیل گردید و در تلاشیم تا قبل از پایان شهریور نهایی شود، هر چند اعتبار در لایحه سال ۹۵ حدود هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود ولی تنها ۲۵ درصد آن محقق گردید و عددی که امسال در لایحه بودجه ۹۶ در نظرگرفته شده، محقق گردد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از برگزاری آزمون استخدامی فراگیر در آموزش عالی بیان کرد: براساس توافقی که با سازمان مدیریت انجام گردید برای تامین نیروی انسانی دانشگاه‌های سراسر کشور آزمون استخدامی فراگیر در بهمن و یا اسفند ماه امسال برگزار می‌ گردد.

 معاون اداری و مالی وزارت علوم  گفت: این توافق شامل دو بخش می باشد که در بخش اول ۲ هزار نفر از افرادی که دارای نتیجه آزمون ادواری هستند در اولویت تبدیل وضعیت می باشند. براساس بخش دوم این توافق، دانشگاه‌ها برای پست‌های مختلف اعلام نیاز می‌کنند و طبق آن آزمون هماهنگ کشوری از طریق سازمان سنجش برگزار می گردد.

این آزمون در بهمن یا اسفند ۹۵ در سراسر کشور برگزار خواهد شد و نتایج سه برابر ظرفیت آن در اردیبهشت ماه ۹۶ اعلام می گردد، در این آزمون نیروهای قراردادی دانشگاه در اولویت جذب قرار دارند و باعث می‌شود که مشکل کمبود نیروی انسانی و کارشناس‌های مربوطه در دانشگاه‌ها رفع گردد.

محمد حسین امید افزود: در سال‌های اخیر با تشکیل شوراهای معاونین مناطق ۱۰ گانه با هدف سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم و امسال نیز این شورا به منظور هم افزایی در امور منطقه‌ای و استفاده از خرد و دانش جمعی تشکیل می شود.

همچنین وی افزود: دانشگاه‌ها باید در هر جایی که زمین در اختیار دارند اما سند به نام دانشگاه نیست کارهای صدور سند آن را انجام دهند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید