به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر عبدالرضا مجدالدین رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیان نمود: پذیرش دوره ارشد در دانشگاه علمی کاربردی متوقف گردید.

دانشگاه علمی کاربردی طی دو سال اخیر در رشته‌هایی پرطرفدار نظیر روابط عمومی، امور فرهنگی و حسابداری دولتی دانشجو پذیرش نمی‌ کند، مگر اینکه در مرکزی تمدید پذیرش صورت گیرد.

هدف از همگن‌ سازی و مأموریت‌ گرا کردن رشته‌ها در دانشگاه علمی کاربردی این نیست که یک مرکز همه رشته‌ها را داشته باشد بلکه طبق نیازهای هر استانی مأموریت مراکز خاص مشخص گردید به عنوان مثال رشته ماشین‌ آلات سنگین در استان مرکزی به شرکت هپکو واگذار گردید.

دکتر عبدالرضا مجدالدین  افزود: از نظر جمعیت و تقاضای بالا برای تحصیلات تکمیلی وزارت علوم تصمیم گرفته دوره‌های تکنسین و فناوری را که دوره‌های 2 و 4 ساله می باشند به دانشگاه علمی کاربردی بسپارد و با توجه به نگاهی که در سیستم سازمان گسترش حاکم است فعلاً پذیرش دوره ارشد در دانشگاه علمی کاربردی متوقف گردید.

اینک دو سال می باشد که در بحث ارشد پذیرش دانشجو نداریم، 1000 دانشجویی که در مقطع ارشد و دانشگاه علمی کاربردی پذیرش شده بودند در رشته‌های کاملاً کاربردی مشغول تحصیل بودند، رشته هایی که خود دانشگاه علمی کاربردی آنها را تعریف کرده بود، رشته‌هایی نظیر سازه‌های فضاکار و فناوری انرژی‌های هیبریدی که در هر کدام از این رشته ها 15 دانشجو پذیرش گردیدند.

رشته ارشد فناوری انرژی‌های هیبریدی در جهاد دانشگاهی تعریف و در دانشگاه‌ها تدریس شد تا دانشجو در این دوره به توانمندی‌ های انرژی‌های نو (خورشید و باد) و انرژی‌های ترکیبی پی ببرد. در این راستا هم اکنون انرژی‌های ترکیبی 50 کیلوواتی برای قدرت تولید برق در جزیره خارک نصب گردید.

همین الان می توانید ثبت نام کنید