به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ در جهت بهره‌ گیری از ظرفیت و توان دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش شیوه‌نامه دستیار آموزشی- پژوهشی دانشگاه یزد تدوین و هیات رئیسه دانشگاه تصویب نمود.

محمدرضا فاضل مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد بیان نمود: دستیار آموزشی-پژوهشی به دانشجویان دکتری اطلاق می‌ شود که با هماهنگی و تأیید استاد راهنما در یک یا چند مورد از فعالیت‌های مشخص شده با دانشگاه همکاری و در قبال آن از امتیازات مربوطه بهره‌ مند می‌ گردد.

برای جلوگیری از پراکندگی و مشخص شدن روش کار این شیوه‌ نامه تدوین گردید.

طبق این شیوه ‌نامه دستیار آموزشی- پژوهشی باید خود دانشجوی دکترا باشد؛ به استثنای موارد خاص که آن رشته مقطع دکترا نداشته باشد.

همچنین این دانشجو زیر نظر استاد (منظور استاد راهنمای رساله دانشجو) به انجام فعالیت‌هایی از جمله همکاری در ارائه دروس و آزمایشگاه‌ها، برگزاری کلاس حل تمرین و رفع اشکال، برگزاری کلاس‌های آمادگی المپیاد، ایجاد آمادگی برای دانشجویان برای شرکت در مسابقات علمی، برگزاری دوره‌های کمک‌آموزشی، همکاری در امور پژوهشی و غیره می‌پردازد.

محمدرضا فاضل گفت: حق‌الزحمه این دستیار تا سقف پنج میلیون ریال می باشد که از محل پژوهانه استاد و در قالب قرارداد به وی پرداخت خواهد شد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید