کارشناسی ارشد علوم تغذیه
بررسی زمینه‌های همکاری علمی دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آلمان

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ طی بازدید دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران از دو دانشگاه آلمانی لایپزیگ و درسدن، زمینه‌ های همکاری علمی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آلمان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس دانشگاه تهران و هیأت همراه طی گفت‌ وگو با پروفسور بیت ای شاکینگ (Prof. Beate A. Schucking)، رییس دانشگاه لایپزیگ و معاونان این دانشگاه در زمینه‌های مختلف همکاری علمی به‌ ویژه در زمینه‌ های علوم انسانی به توافق رسیدند.

زمینه‌های دیگر همکاری با دانشگاه مذکور، شرق‌شناسی و نیز ارتقای زبان و ادبیات آلمانی در دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه مذکور می باشد. همچنین رشته‌ های پزشکی و دامپزشکی، بیولوژی، بیوشیمی و بیوفیزیک و دیابت، از جمله زمینه‌های مورد علاقه دانشگاه لایپزیگ برای همکاری با دانشگاه تهران اعلام گردید.

هیأت دانشگاه تهران از بخش‌های مختلف دانشگاه آلمانی، از جمله بخش علوم انسانی دیجیتال بازدید نمودند.

دکتر نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران و دکتر قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با پروفسور هانس مولر اشتاین هاگن (Prof. Hans Muller-Steinhagen)، رییس دانشگاه فنی درسدن و معاونان پژوهشی، آموزشی و بین‌المللی دانشگاه مذکور ملاقات داشتند.

یادداشت تفاهم همکاری نیز بین این دو دانشگاه در این دیدار امضا شد و قرار شد دانشگاه تهران با مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی معروف آلمان نظیر هومبولت، ماکس پلانک و غیره همکاری نماید؛ زمینه‌های مورد توافق همکاری آب، حمل ونقل، مواد، انرژی و دیگر رشته‌های فنی می باشد.

دو طرف موافقت نمودند که موضوع اعزام ۱۰ دانشجوی دکتری را که در پروژه‌های مشترک فعالیت ‌می‌ نمایند، به صورت سالیانه با نظارت استادان تبادل نمایند.