جلسه کنکور
افزایش ظرفیت و کاهش داوطلبان کاردانی فنی حرفه ای

به گزارش سرویس اخباردانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان نمود:: با وجود کاهش تعداد داوطلبانی که در دوره های کاردانی فنی حرفه ای ثبت نام کرده اند، ظرفیت پذیرش در این دوره ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت آغاز گردید و تا دوشنبه ۳ خرداد ادامه داشت.

تعداد ۲۱۹ هزار و ۷۱۰ داوطلب در این دوره ها ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال ۹۴ که تعداد ۲۶۳ هزار و ۹۲۱ نفر در آن زمان ثبت نام نمودند،  تعداد ۴۴ هزار و ۲۱۱ نفر کمتر می باشد. به عبارت دیگر تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته ۱۶.۷۵ درصد کمتر می باشد.

ظرفیت پذیرش برای سال ۹۵ تعداد ۲۹۴ هزار و ۸۵۹ نفر می باشد، با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش در سال ۹۴ تعداد ۲۵۷ هزار و ۵۵۰ نفر بوده، ظرفیت پذیرش تعداد ۳۷ هزار و ۳۰۹ نفر بیشتر گردیده است، در واقع ظرفیت پذیرش در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، میزان ۱۲.۶۵ درصد بیشتر می باشد.

دکتر توکلی افزود: پذیرش در ۴۲ کدرشته صورت می گیرد که از این تعداد پذیرش دانشجو در ۳۱ کد رشته بر اساس سوابق تحصیلی و معدل و پذیرش در ۱۱ کدرشته بر اساس آزمون است که آزمون این کدرشته ها صبح جمعه ۲۲ مرداد برگزار می گردد.

همچنین نتایج نهایی پذیرش در تمامی ۴۲ کدرشته در دهه سوم شهریورماه ۹۵ اعلام می گردد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید