به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ دکتر نعمت اللهی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام نمود: دوره‌های مهارتی در دانشگاه علامه طباطبایی از سال آینده برگزار می گردد.

وی افزود: اگر آموزش مناسب در سطوح مختلف دانشگاهی داشته باشیم بعدا می‌توانیم از آن در جهت ارتقاء و رشد جامعه استفاده نماییم. در غیر این صورت چنانچه آموزش ناکارآمد باشد از نظر علمی و در سطح جامعه رشد نمی کنیم.

شیوه آموزشی در دانشگاه‌ها گونه ایست که دانش‌هایی را به دانشجویان منتقل می‌کند ولی من فکر می‌کنم این دانش‌ها باید توام با عمل باشد تا فرد بعد از فارغ التحصیلی برای ورود به بازار کار مشکل پیدا نکند. در این راستا سعی می‌شود از سال آینده در دانشگاه علامه طباطبایی در کنار آموزش رشته تحصیلی دوره‌های مهارتی مرتبط با رشته تحصیلی افراد برای آنها برگزار گردد.

دکتر نعمت اللهی گفت: آموزش و پژوهش در کنار یکدیگر قرار دارند و نباید بگوییم که پرداختن به بحث پژوهش باعث مغفول ماندن آموزش می‌ گردد. زیرا اساتید با انجام پژوهش می‌توانند به مباحث علمی جدید دست پیدا کنند واین مباحث را به دانشجویان آموزش دهند بنابراین در کنار آموزش نیز باید پژوهش وجود داشته باشد.

همچنین حقوق اعضای هیات علمی در سطحی که باید باشد نیست باید به معیشت آنها توجه بیشتری گردد تا انگیزه بیشتری برای حضور در دانشگاه‌ها داشته باشند.

اساتید به علت مسائل مالی در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌ نمایند که این امر باعث کاهش کیفیت آموزش و پژوهش می‌شود در صورتی که اگر حقوق اساتید مکفی باشد این مشکلات پیش نیاید.

همین الان می توانید ثبت نام کنید