جلسه کنکور
اعمال مثبت سوابق تحصیلی برای کنکور سال ۹۵

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام نمود: مجلس شورای اسلامی به طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، رای مثبت داد.

صبح دیروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ، بند الف ماده یک و بند ت ماده ۳ طرح اصلاح قانون و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در مجلس شورای اسلامی رای مثبت آورد.

طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در مجلس اصلاحاتی را به عمل آورد و خوشبختانه تصویب شد و به زودی به شورای نگهبان ارسال می گردد.

وی افزود: در این اصلاحات سابقه تحصیلی عبارت است از نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می گردد.

همچنین بند «ب» ماده ۳ قانون (وظایف و اختیارات شورای سنجش و پذیرش) به شرح زیر اصلاح شد: «بند ت - اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات سراسری، نهایی و استاندارد) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش»

همچنین  این قانون از تاریخ تصویب، لازم الاجرا می باشد.

طبق بند الحاقی که به پیشنهاد یکی از نمایندگان مطرح شد، برای کنکور سال جاری نیز تعیین تکلیف بدین شکل صورت گرفت که برای سال ۱۳۹۵، سوابق تحصیلی با تاثیر مثبت اعمال گردد و سایر موارد با بررسی کارشناسی برای سال های بعد عمل گردد.

روشن افزود: خوشبختانه با تصویب این ماده الحاقی و اصلاح قانون، تعیین داوطلبان آزمون سراسری ۹۵ به وسیله مجلس انجام گردید، امیدواریم بعد از تایید آن توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن، ما داوطلبان آزمون سراسری را از اضطراب و دوگانگی خارج نماییم.