به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ جلسه ۲۹۳ شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.

دراین جلسه موضوع تأسیس رشته «خانواده و سلامت جنسی» در مقطع Ph.d دکتری تخصصی  در دستور کار بود و با توجه به مشکلات ایجاد شده در اجرای این مصوبه اعضای شورای اسلامی شدن بر لزوم اجرای این مصوبه به عنوان مصوبه شورای اسلامی شده دانشگاه‌ها تاکید کردند.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این جلسه، نتایج پیگیری‌های این وزارتخانه پیرامون برخی مباحث مطرح شده در بعضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ذیل سرفصل «بهداشت و تنظیم خانواده» را ارائه نمود.

لزوم آگاه‌سازی هم اقشار جامعه از ابعاد مختلف بهداشت باروری، در نظر گرفتن سیاست‌های کلی نظام در موضوع خانواده و جمعیت، استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در مسیر اجرای سیاست‌های مربوطه به جمعیت.

همچنین اعضای نظراتی در زمینه تربیت اساتید متعهد و متخصص به منظور تدریس مباحث مربوط به جمعیت، استفاده از تجربیات سایر رشته‌ها در ارائه مطالب، راه‌اندازی مطالعات میان رشته‌ای در موضوع جمعیت و لزوم برنامه‌‌ریزی اقناعی در میان جامعه علمی کشور مطرح نمودند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید