به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ بین دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی هانوفر و دانشگاه گوتینگن کشور آلمان یادداشت همکاری علمی به امضاء رسید.

این یادداشت تفاهم در دیدار پروفسور استفان ویل نخست‌وزیر ایالات نیدرزاگسن و هیات آلمانی با دکتر علی جعفریان به امضای روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران،گوتینگن و دانشکده پزشکی هانوفر رسید.

تفاهم‌نامه فوق در جهت شرکت اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، هانوفر (Hannover) و گوتینگن (Göttingen) در کنفرانس‌ها، سمینارها و نشست‌های علمی دو کشور، تبادل تولیدات علمی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به مدت ۵ سال منعقد گردید.

جعفریان، حضور هیات آلمانی به بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه کشور را خیرمقدم گفت و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های  هانوفر و گوتینگن افزایش یابد.

پروفسور سمیعی، به معرفی هیات آلمانی پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران همواره در اجرای روش‌های نوین پزشکی پیش‌قدم بوده و تاکنون دانش‌آموختگان بسیاری را تربیت‌ کرده است. هانوفر و گوتینگن از دانشگاه‌های بزرگ آلمان هستند و همکاری خوبی با هم دارند که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری علمی با دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد.

در ادامه، دکتر خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، به معرفی دانشگاه و قدمت آن از زمان دارالفنون پرداخت و گستره دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها، برنامه‌های آموزشی متعدد، جایگاه علمی دانشگاه در نمایه‌های بین‌المللی مختلف و میزان تولیدات علمی آن را تشریح کرد.

پس از آن، دکتر کرومر رئیس دانشگاه گوتینگن با اشاره به قدمت ۲۸۰ ساله این دانشگاه، ضمن معرفی فعالیت‌های مجموعه تحت پوشش خود، برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام آمادگی کرد.

سپس دکتر بام رئیس دانشکده پزشکی هانوفر نیز به بیان گستره فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت و برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز تمایل کرد.

در ادامه، پروفسور ویل نخست وزیر ایالات نیدرزاگسن آلمان به ارزیابی خود از حضور در ایران پرداخت و گفت: اولین باری است که به ایران می‌آیم و این مدت کوتاه سه روزه تجربه خوبی برایم به همراه داشته است.

وی فضای سیاسی جدید را زمینه‌ساز برقراری روابط بهتر ایران و آلمان دانست و افزود: مردم ایران اغلب تحصیل‌کرده و با فرهنگ هستند و جمعیت جوان تحصیل‌کرده شما می‌تواند در صنعت، پژوهش و آموزش تأثیرگذار باشد.

دکتر خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در توضیح این نشست بیان نمود: همزمان با کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب در ایران که با حضور بیش از ۵۰۰ دانشمند مطرح دنیا به همت معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می‌ گردد با حمایت پروفسور سمیعی این دو تفاهم نامه امضا گردید.

وی این تفاهم‌نامه را به‌منظور گسترش برنامه‌های مشترک  آموزشی و تحقیقاتی با دانشکده هانوفر و دانشگاه گوتینگن دانست و افزود: این دو دانشگاه معتبر رتبه بین‌المللی بالاتری نسبت به دانشگاه ما دارند.

دکتر خردمند افزود: طبیعی است که برای ارتقا سطح دانشگاه باید به دنبال رفقا و رقبای قوی باشیم و از این فرصت همکاری برای ارتقا استانداردهای آموزشی، توسعه فعالیت‌های پژوهشی و هم‌تراز شدن با دانشگاه‌های معتبر دنیا بهره‌مند گردییم.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیدواری کرد به پشتوانه اعضای هیات علمی و دانشکده‌های فعال این تفاهم‌نامه در جهت ارتقا سطح علمی دانشگاه و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی اجرایی گردد.